Söndag & Måndag

Igår hade jag och några av tjejkompisarna den träff som blivit som en liten tradition, två gånger om året. Eftersom Amanda är borta i ett halvår i taget (kommer hem vid jul och på sommaren) så passar vi på att träffas då allihopa och tar igen ett halvår. Det blir som man kan förstå mycket tjöt. Sist vi sågs alla var i somras.


Kaffefika och Glöggfika

 

Efter fikat slog vi oss ner framför tvn och Amanda hade bildvisning.

 

 


 

 

Idag har jag varit barnvakt till min lille systerson, ensam för första gången. Det handlade om en 1,5h medans Villes mamma och pappa hade bankmöte. Vi tog en lång promenad, eller mest jag som promenerade, Ville tittade mest på utsikten. Han ville inte missa så mycket så det blev ingen lång nap. Vi avslutade hos min mormor. Men Ville tyckte helt plötsligt inte att det var så kul att vara utan mamma längre, så efter konstant tjut i 20minuter så gav jag upp och skickade ett litet "jag saknar dig, mamma"-sms till min syster från Ville. Jag och mormor försöker med lite banan, magmassage, leksaker, rundvandring i lägenheten och "Nyss så träffade jag en krokodil..." men inget funkade. Det var mamma som saknades.

Efter vi fikat lite hos mormor så gick jag och Joanna hem till mig och bakade äggulemacarons till dopet. Ville fick följa med pappa en sväng till farmor och faster. Så mycket lättare att få de fina med bara äggulan, de är inte liksom känsliga för att man rör för mycket. De blev superfina. Bilder kommer såklart senare.

Nu ska jag hänga i soffan till det är dags att gå och lägga sig, tidigt blir det idag.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Ville med föräldrar tackar SÅÅ MYCKET för passningen;) Grymt gjort, Tack tack tack!!! Det var inte så avskräckande ändå va??? Hoppas inte det för då lär ju ingen vilja passa honom!

2012-01-11 @ 11:35:23
Postat av: ♥ Lisabeth

Nej då inte avskräckande! Jag passar gärna igen...

2012-01-11 @ 13:39:23
URL: http://lisabeth.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0