Adhd-dag

Idag har jag haft en adhd-dag, alltså jag har inte diagnosen (vad jag vet) men vissa dagar tenderar jag att insjukna svårt. Jag har varit överallt och ingenstans i huset. Jag har börjat med en sak för att innan jag är klar hinna börja på något annat för att börja på något annat jag sett måste göras, osv. Allt från rengöra köket, till spraya tallrikshylla och fönster till leta upp sittdelen till vagnen och rensa bland skor. 

Dagen började med bakande av gula rutor oxå, moccarutor/kärleksmums utan kakao och kaffe. Smaskens.

Efter veckor med noll energi och total orkeslöshet så kändes det så jäkla skönt att få lite gjort, även om det för det ovetande ögat, bara ser ut som om jag flyttat runt lite saker. Men jag vet vad jag gjort och det känns så skönt!!! 


Allt jag gjort har varvats med att mata, bära och söva skorpisen. Hon har ändrat sovmönster lite i helgen och vi har inte vant oss och det känns som om det håller på att ändras ännu mer. Igår och inatt har hon vaknat vid kl. 02-tiden och ätit men sedan inte riktigt velat somna om utan böka, vara ledsen eller helt överlycklig. Det är vi inte vana vid, vi har varit bortskämda med en bebis som i några månader sovit hela natten i ett sträck. 
Sen är hon inne i ett språng så hon behöver mycket närhet och har väldiga mood-swings, och det märks. Idag på förmiddagen har hon sovit några 10minuters-naps för att äntligen somna en längre stund. Nu vaknade hon nyss så vi myser i soffan en stund så jag kan vila upp mig en stund innan det är dags att underhålla Lia tills hennes far får ta över!


Bla bla bla bla.....tyst!



 
Gottegrisen för en stund sedan


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Madde

Haha! Du är för härlig du! Känns bra med en adhd-kompis då jag är precis likadan <3

2014-05-26 @ 15:54:13
URL: http://trollungen.forme.se
Postat av: mamma

ser ut som en rolig dröm för lilla sötnosen

2014-05-26 @ 18:16:27

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0