Vårkänslor

Vilket härligt väder vi haft nu några dagar!! Idag kände föräldrarna (Lia, not do much) i detta huset riktigt lyckliga, även om jag fuskar lite med lyckopiller. Solen så jäkla mycket för kroppen. Och huset!! Herregud, vi såg huset i helt annat ljus och på annat sätt idag när solen sken genom fönstren. Fidde sa flera gånger idag hur fint och bra allt kändes, kul att höra att han är så glad och nöjd. Min klippa den där mannen! Idag var det han som fixade i princip allt inför det lilla kalaset jag hade för mamma, pappa, mormor, farmor och farbror. Jag sov och gjorde endast en misslyckad tårta. Fidde tog hand om Lia hela förmiddagen (förutom matstunden), var ute och gick med henne, städade, plockade i ordning här hemma, dukade och klädde Lia i finkläder, självklart klänning på 8-veckorsdagen. 

Det är ju någon som fyller år imorgon i detta huset och denna person fick presenter lite förskott i fredags. 
Jag var fortfarande lite krasslig efter en veckas snorande men både jag och Fidde var så rastlösa, så vi åkte till Värnamo. Vårt mission var äntligen "bräder" till våra garderober. Lite svårt att förklara vad de ska vara till men de har i alla fall skjutit upp ditsättandet av tak- och golvlister i båda sovrummen. Vi fann några som blev toppenbra, och de önskade jag mig i födelsedagspresent. Så åkte vi runt och lämnade tillbaka lite saker och sedan en vända till Eko för att köpa en liten leksak till Lia. Hon behöver något att hålla i för hon kramar sina händer så hårt, så hårt!! 
Väl hemma så kom pappa förbi med en födelsedagspresent! Min efterlängtade tv-möbel. Fyra halva billy-bokhyllor. 

Fredagskvällen gick åt till att skruva ihop två och lördagen åt de andra två. I lördags så var min farbror här och sågade lite i trädgården. Han och Fidde tog ner ett litet träd bland annat. Sen var jag och mamma ute och gick en sväng, medan Fidde satte upp bokhyllorna. Så på kvällen kunde jag börja pynta lite, även om det är svårt när jag inte vet hur jag vill ha det riktigt. 
På senkvällen kom pappa och mamma och hjälpte oss. Pappa hjälpte Fidde med garderoberna och mamma hjälpte mig med Lia. 

Sån toppen helg verkligen!!



Börjat pyssla lite med pyntet men det är en lång bit tills det är klart.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Härligt med vår jaaa! Duktig han är Fidde, bra jobbat! Lia var lik Ville och Elli där tycker jag💗😘! Kommer bli toppen med hyllorna!

2014-03-10 @ 09:27:28

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0