1 år äldre

Vid kl 22.40 ikväll, om jag inte missminner mig, är det hela 26år sedan jag såg dagens ljus, de ni! Denna dag har varit toppen tycker jag. Minns faktiskt inte när jag senast mådde så här bra på min födelsedag, har varit så glad, trots att Lia inte varit det, och utan ångest. 

Dagen började vid 4.20, då skulle bebis ha mat och fick det såklart. Sen kunde hon inte somna om som hon så smidigt gör annars. Men stackarn var så täppt i näsan så hon låg och grymta i sin säng. Så när jag hörde att Fidde var vaken så bad jag honom hålla henne medan jag droppa i hennes näsa. Hon blir galet sur och ledsen i några sekunder innan hon märker att hon kan andas lättare. Efter det var hon en megaglad och superpigg bebis vid 5.30 på morgonen... Men till slut somnade vi alla om igen.

Sen slappade jag och Lia i soffan framför TVn hela förmiddagen. Men vid middagstid så pallrade jag mig ut och gick ner till affären och sedan hem till Ida. Ida åker till Uganda imorgon och ska volontära. Så jag och Lia skulle säga hejdå och önska henne trevlig resa. Så modigt av henne! Det kommer nog bli en häftig upplevelse för henne! 
Vi åt lite och fikade innan vi gick hemåt igen. 

Lia bökade hela tiden hos Ida och på vägen hem så somnade hon äntligen, typ 3-4timmar senare än "vanligt". Jag och Fidde sa igår att om det var fint väder och han kunde låna kärran på jobbet skulle vi ta hand om alla kvistar som är på vår tomt efter att min farbror for fram som en orkan med motorsågen i helgen ;-) Så när jag kom så ville jag inte gå in med Lia utan låta henne sova kvar i vagnen ute medan jag gick runt och donade ute. Sopade på uppfarten och i garaget innan jag tog tag i kvistarna och grenarna. När Fidde kom hem så lastade vi kärran två gånger med kvistar. Heja oss. 
När jag kom in hade Fidde ställt in en present i köket. Väntade mig inga presenter, vi brukar hitta på något ist för köpa något, men då hade han köpt en stoooooor murgröna. Så fint. Bara så rädd att en ska dö snabbt i den värme vi har här, men någonstans ska den få plats. Så fin är den!

Det trodde jag inte för 6 år sedan när jag festade loss på min 20e födelsedag i Thailand att jag skulle några år senare ha hus, barn och spendera födelsedagen med att rensa i trädgården. Haha. Har jag växt upp nu eller? 

Lite kassa mobilbilder, men men.



När vi ändå donade ute i trädgården så drog vi ner den gamla söndriga vimpeln. Så halade vi upp den nya vi fick i julklapp. Så hade vi en liten ceremoni.


Lia sov gott i vagnen, medan vi donade! Hon fixade egen ögonbindel ;-)



Kass bild kanske men se va stoooor!




Vad har du på ♥ ?
Postat av: Fidde

Stoooort Grattis!!!

2014-03-11 @ 13:42:25
Postat av: Papps

Du har rätt, tiden går så himla fort. Ta vara på NU:et!

2014-03-11 @ 20:42:48
Postat av: mormor Inga-Lill

Tack för gott kaffe och vilken fin och jättegod tårta och andra kakor

Svar: Tack själv för jättefina blommor som tyvärr nickade ganska snabbt :-(
Lisabeth

2014-03-12 @ 15:56:32

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0