Bra helg

Alltså vilken toppenledighet. Vi har hunnit med så mycket, även om det känns som vi knappt gjort annat än sovit.

I torsdags så åkte jag och Lia med Madde och Lova till Leva Café&Hemma invigning i österskog. Så fina saker och så snyggt de gjort det därute. Men jag kände att jag fick samma problem som jag alltid får på Noa Noa, allt är sååå fint men det går inte att göra en sak för det passar inte med resten av det man har hemma. Så jag kom bara därifrån med en liten present till Emilie & Andreas som vi bjudit in oss till på eftermiddagen. De har köpt en otroligt fint hus med en såååå fin trädgård, blev helt salig. Och så har de fått en liten Joel (för drygt 6veckor sedan om jag inte minns fel.) Så trevligt att bara sitta och prata och äta gött. När vi kom hem så började vi röja lite lätt i förrådet. Mamma kom och gick en runda med Lia så vi kunde hjälpas åt. Vi städade ut lite och lastade upp mycket på vinden och samtidigt gjorde rum för att flytta in saker från "finrummet" dit.

På fredagen fortsatte vi med finrummet. Vi la upp mycket på vinden därifrån också, men mycket fick flytta ut i förrådet om det inte fick stanna kvar inne i rummet. Kändes så gött att kunna se golvet och kunna dra en dammsugare därinne ;-) På kvällen var vi bjudna till Madde, Daniel och Lova på lite mat, innan vi kom dit var jag förbi kupan. Där fann jag en sådan kökssoffa jag letat efter sedan vi köpte hus, men som antigen varit alldeles för dyra eller har jag varit för sen på bollen. Nu var jag lite sen på bollen igen, men den var bara reserverad och jag gick och sa att om personen som reserverat den inte ville ha den så köper jag den. För hör och häpna denna skönhet gick loss för 250kr!! Jag var tvungen att be Fidde gå in och kolla priset en gång till för jag kunde inte tro  det. Den blev i alla fall vår tills slut. Middagen hos Madde & Daniel var trevlig och supergoa hamburgare och kladdkaka blev vi bjudna på.
 
På lördagsmorgonen så åkte vi ner och hämtade soffan, illakvikt. Resten av lördagen pysslade jag med att förbereda Lia's rum för målning och sen slumrade vi i sängen hon och jag. Fidde skulle ha grabbkväll här innan de skulle gå ner till lägret, det var ju hjulafton.
 
 
Före röjet
Efter röjet. Hoppas vi kan renovera och inreda snart också.

Idag så har jag och Felicia börjat på väggmålningen i Lia's rum. Den ska målas igen och det ska få flytta in lite djur, sevärdheter och städer på kartan också. Men så här långt är jag nöjd. Lia verkar också nöjd om man tittar på nedersta bilden. =)
 



Nu tackar vi för denna helgen och ser fram emot en fin vecka med mammafika, bakning, 30-årskalas och säkert en massa annat gött.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Fidde

Klapp på axeln tills oss bägge. Vad duktiga vi vart. Också stort tack till Felicia också =)

2014-06-03 @ 13:38:36
Postat av: Papps

"Världens" finaste vägg har ni fått och duktiga har ni varit, bra!

2014-06-03 @ 21:38:20

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0