Onsdag & torsdag

I onsdags var det dags för 6månaders kontrollen för Lia. Hon fick OK i baken och imponerade med sina skills att vända runt snabbt som attan. Vägde 6970g och var 66cm, alldeles lagom och följer sin egen kurva. Fidde kunde hänga med oxå och det tyckte jag kändes kul.

Efter BVC åkte vi hem till mamma & pappa, stannade där typ hela dagen. Lia  lekte tittut med mormor och mormors mor och det var kul. På eftermiddagen kom syster och barnen. Hann säga hej innan vi var tvugna och packa ihop oss.

Kl 18 var det sagt att vi skulle handla och gå till Ida för en tjejkväll. Amanda var hemma från London och vi lyckades till slut få ihop alla och kunde äta lite lätt i Idas föräldrarna söta söta växthus!! Sååå fint, vill ha mitt eget. Trevlig kväll. Lia höll låda och  ville inte somna så vid 22 var jag tvungen att tacka för mig. Liiiiite sent för skorpan, som däckade så fort vi satt oss i bilen och snarkade när jag skulle ta ur henne från bilen, hihi. 




Sen sov hon till 7.30 på torsdagen, vaknade, åt och somnade om. Fidde tog semester en dag tidigare än planerat så igår, torsdag, så var han hemma oxå. Så vid klockan 10 vaknade vi allihopa och låg och mornade oss i sängen alla tre. Lia har verkligen tagit efter vår kärlek till att sova, haha. 
Vid 10.30 ringde det på dörren, och där stod mamma & pappa, Ville och Elli. Så det blev 11-kaffe och bus. Innan jag och Lia hängde med de tillbaka och grattade syster som fyllde år förra veckan. På vägen dit fick Lia prova sittdelen på sin vagn och det var nog poppis, kändes bra. Hon såg mycket mer och kunde ändå somna. Vi blev bjudna på köttbullar.

Vi gick väl inte hem förrän vid kl. 15. Då åkte jag och Lia nästan direkt ner till Lisa och Linnea för att ta lite kort. Så roligt, men oxå kämpigt med två bebisar som inte gör som man vill. Eller det var mest Lia som krånglade. Men de båda är väldigt förtjusta i gräs och att smaka på det är något de försökte med gång på gång. Så lite körigt men vi klarade oss utan större missöden. Och fina bilder fick vi. 
Så kul.




Älskar dessa två bilder som Lisa hann fånga med kameran. Jag stod bredvid och vi båda två bara "ååååååh" när Linnea tog sin hand på Lia och de tittade på varandra. Så gulligt!!!



Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Oh vilka gulliga bilder på 2 söta damer

2014-07-18 @ 18:09:39

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0