Helg

Älskar dessa härliga sommardagar, känns bara så skönt. Efter en fredag utan direkt något gjort mer än en promenad och Lia fick bada i sin pool, var vi såååå uttråkade att på lördagen åkte vi till Jönköping och gick några ärenden. Jag shoppade ett par söta byxor och en fin kjol till Lia på rean. Sen fyllde jag på vår prickiga kollektion här hemma med ett parasoll och en strandväska. Nu är det så att man typ spyr på oss när vi packar upp på stranden. ;-) På väg hem från stan bestämde vi oss för att åka ut till Linnesjön direkt, bara hem och packa om, för där var mamma, pappa och Ville. Så mysigt, Vi alla badade fötterna och Ville underhöll Lia så hon tjöt. Lia fick prova gunga också, det var lite roligt. Kittlade nog i magen när Fidde gungade henne lite vääääl högt för min smak.
 
 


 
Idag var det poolparty på schemat. Så mysigt. Lia hade sällskap av tre barn i poolen, Lova, Tuva-Li och Alvin (Tuva-Li's storebror). Mammorna tjötade och fikade på. En sån härlig dag är man glad att man har trädgård så man kan sitta och hänga i. Men så inträffade en händelse som fick oss alla skärrade och rädda. Lova hamnade under vattnet i poolen. Det går sååå snabbt. Kan inte förklara hur jag kände mig och jag kan inte ens tänka hur Madde måste känt. Usch hemska hemska tanke om något gått galet. Nu gick det bra och Lova skojade och stojade som vanligt en stund efter. Men vad omskakade vi alla var efteråt. Vi lärde oss alla en läxa. (Så svårt att göra en bra övergång här, för hela händelsen gör mig helt stum) Tiden gick i alla fall snabbt och rätt var det var slog klockan närmare 15 och gästerna åkte hemåt, efter fyra timmar av bus och tjöt. Så roligt, självklart förutom den läska händelsen, och hoppas vi gör om det.
Efter de åkt så bestämde vi oss för att åka ut till Åkers sjön där mamma och pappa åkt för en stund sedan. Ååå va härligt det var. Vi packade med oss fika och alla de prickiga sakerna. Jag doppade mig faktiskt. Så skönt. Vi blev kvar ändå till strax efter 18-tiden, fortfarande jättevarmt och skönt.
 
 
 
På kvällskvisten hade Ida bjudit in till kvällsmacka i hennes föräldrars växthus, som jag älskar det stället. Såå fint. Det blev varma mackor och smörstekta kantareller, smaskens. Fin fin kväll. Fick med mig en liten mini-gurka från Idas mamma också.  
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

vilka underbara bilder!

2014-07-22 @ 10:48:44
Postat av: Papps

Jag har tagit ett av dem!!!!!!!!!!

Svar: Ja det har du!!!!!!!!!!!!!
Lisabeth

2014-07-28 @ 18:57:25
Postat av: mormor Inga-Lill

Jag håller med mamma, underbara bilder. Tack för mail med andra bilder men de är på fel håll, hittar ingenstans att vända dem på. Ber om hjälp när du kommer hit nästa gång.

Svar: Det ska jag hjälpa dig med!!
Lisabeth

2014-08-04 @ 12:30:38

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0