Helgupdate

I fredags efter jobbet var vi en vända i vårt kommande hus. Vi hade fått lov att dra ut alla heltäckningsmattor innan de har flyttstäd, vilket var väldigt snällt! Så Fidde, jag, Rille och Lukas åkte dit. Fidde och Rille drog ut mattorna i ett kick medan jag tog kort (kul och se före och efter bilder sedan tänker jag, ni ska också få se) och sedan fick hjälp av Lukas till att mäta lite överallt. Vi hade tur att ingen av mattorna var fastlimmade, så det var bara att rulla ihop och lyfta ut! Hade gått på en timme med alla rum utan uppehåll. I ett rum var det lite dubbelhäftande tejp men den satt väldigt löst också så det var inte så kämpigt. Sen tittade Emilie in en sväng för att hämta Lukas, sen kom Evelina förbi med kaffe. Sen tittade svärföräldrarna in för att se så Fidde och Rille gjorde rätt ;-) 
Det kändes helt annorlunda att vara i huset nu när inga möbler eller grejer var där, kändes lite mysigare på något sätt men mysigare ska det väl bli när vi får in våra saker. Jag kan ännu inte riktigt glädja mig över huset, känns inte hugget i sten förrän vi varit på banken igen och skrivit på alla papper, men det blir ju bara om någon vecka så då hoppas jag det känns mer verkligt. 
Efteråt bjöds det på fika hos Rille och Emilie, svärmor hade bakat en massa gott. Sen när vi kom hem bänkade jag mig i soffan, så trött efter dagen trots att jag inte rullat ihop några mattor...


Lördag var vi uppe i huset en sväng till för att ta bort den sista av tejpen och mäta lite till. Nu kom mamma och pappa och tittade lite också. Ägarna var där också för att ordna med det sista, så trevligt att prata med dem lite. De är tre syskon som äger huset sedan deras far gick bort. Dottern berättade det sjukaste, de hade gått igenom gamla tidningsutklipp och då hittat min födelseannons! Hon hade alltså klippt ut den eftersom hon lekt med mamma som barn och gått med pappa 9år i skolan. Det är så mycket kopplingar mellan våra familjer att det nästan är lite kusligt. Tokigt.

Efter lite mat åkte jag och mamma till Åminne bruk för den årliga julmarknaden där. Det är samma saker varje år men ändå väldigt mysigt och jag gillar deras glögg väldigt mycket så det blir alltid några flaskor inhandlade. Dock har jag känt mig väldigt irriterad de senaste dagarna och det passade inte så bra att vara på ett sånt här ställe sådan märkte jag. Allt folk som inte fattar att det finns andra människor som också vill komma fram till stånden eller de som väljer att stå och prata med en bekant där det är som trängst. Fick lite småutbrott och knuffade och bökade mig fram mest hela tiden tycker jag. Men jag fick handlat glögg och karameller i alla fall och mamma lite marmelader, bröd, ost och leverpastej. 
Sen var det raka vägen hem och vila, sovit väldigt dåligt på natten och var väldigt trött i kroppen. Resten av kvällen spenderade jag framför de nya avsnitten av Downton Abbey medan Fidde var på fotbollskväll hos Rille. 

Idag ska jag ta det lite lugnt, kanske packa lite här hemma innan jag ska åka in till stan och träffa Anna-Maria och Felicia. Var väldigt länge sedan nu så det är på tiden, ska bli kul. 

Har ni haft en bra helg?


Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0