Konstigt uppvaknande

Lyssnar på Christer i P3 denna morgon och temat är "konstigt uppvaknande" och historierna som kommer in får mig att tänka på hur pappa (& mamma) gjorde när jag och syster var yngre och sov lite för länge (enligt dem) på lördag- & söndagsmorgonar.

Jo om klockan gått över 12-snåret tyckte de att det var lite för länge att sova och för att inte gå in och tjata och väcka oss om och om igen så satte pappa igång sin favoritmusik på hög volym. Pappa gillar klassisk musik och storband. Så det var musik i "Pomp and circumstance"-stil. Idag uppskattar jag denna musik men inte för en 10år sedan. Tror också det var enda gångerna mamma var okej men den musiken på hög volym ;-) inte sant??

Nu i efterhand är det lite roligt och jag tycker det var smart men då som sagt vart man lagom irriterad. :-)


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamms

Där hade du fel. Last Night at the proms, gillade jag och där var ju pomp and circumstance led numret

Svar: Jo det vet jag att du gillar men hade för mig att det var mer klassisk musik oxå och det har ju inte alltid varit favoriten eller? ;-) Kul i alla fall.
Lisabeth

2013-12-01 @ 14:01:26
Postat av: Papps

Javisst är den pampig! När jag var yngre gillade jag att vakna till Barbra Streisand "Beautiful". Googla den, får vi se vad du tycker?

Svar: Ja den är pampig och fin, spelas alltid i mobilen när du ringer ;-) Den får jag googla, kan inte minnas vilken det är.
Lisabeth

2013-12-01 @ 14:12:17

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0