Andra veckan som gräsänka.

Nu hoppas jag att Fidde sitter på planet på väg hemåt, kan inte se någonstans om det har avgått eller ej. Men det bort det. Försöker att hålla mig sysselsatt så jag inte ska tänka på det, det går väl sådär...
 
Denna veckan har jag bakat ännu mer och gjort tårtor och bröd och osv. Jag har även bakat lite hemma, hör och häpna. Det blir inte så mycket sånt längre, man orkar typ inte det. Men det blev både morotskaka och sen kom Evelina förbi och ville att vi skulle baka macarons. Jag gjorde smeten och delade upp så fick hon färga, spritsa och välja smak. Lite drömtårta har jag tänkt att slänga ihop någon dag med, det var så länge sedan.
 
Sen hann jag med en lunch och fika med mormor och hennes syster Britt i veckan, två av de tre systrarna Vinborg. De är ju bara för söta. Pratar och pratar och pratar ;-) Det är så roligt att lyssna på dem när de berättar om när de var små och var så totalt olika fastän det bara skiljer ett år på dem. Jag hoppas jag kan köra ner mormor till byn när hennes systrar bor inom en snar framtid. Det är alltid så härligt att komma neråt, även att man inte är där så ofta så får man en speciell och härlig känsla när man kör in i byn.
 
Ikväll är det kräftskiva och det var inte igår man var med på den. Mamma & pappa och tre par till (däribland min moster och hennes fästman) har haft denna kräftskiva varje år så länge jag kan minnas. Så i år så ska både jag och Joanna vara med.
 
Nu väntar tvätten...
 
 
 

Här kommer lite bilder från veckan:
 
 
 
 
 
Hallontårta med lite annorlunda dekor uppepå, blev finare tycker jag med gräddrosetter än de bågarna jag gjort innan.
 
Sockerfri tårta.
 
 
Macaronsen såg livsfarliga ut efter Evelinas färgning. Stopljus färger.
 
 
 Hon blev nöjd med sina första macarons och det var väl tur det. Hoppas de smakade bra också.
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor Inga-Lill

Fotot av mej och min syster verifierar din utsaga om att vi pratar och pratar! Tårtorna var ju underbara.

2012-08-26 @ 10:28:55
Postat av: Evelina Svenningson

hahaha fan va jag see sliten ut!! haha

2012-08-26 @ 16:17:07

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0