Vi hade en bra rubrik men den har glömts bort!

Idag var inte rätt dag för att baka. Systrarna tankspridda var lite mer "disträa" (kan man säga så?) och oorganiserade än vanligt. Det gick inte riktigt som man tänkt sig skulle man kunna säga.


Baka bullar måste ju ändå vara det man gjort mest och borde kunna som ett rinnande vatten men vi klantade till det så vida pass. Man borde veta vid det här laget att man smälter smöret, häller i mjölken och sen blandar med jästen. MEN idag kunde vi tydligen inte det, varken jag eller systra mi. Först värmde Joanna mjölken alldeles för varmt, sen hällde jag på den på jästen och sen körde Joanna igång bakmaskinen. Medans vi står och filosoferar och leker med Ville så utbrister Jo att "Man ska ju smälta smöret först!!". Detta var bara början på en rad knaserier som uppstod under de timmar vi bakade idag. Kommer inte ens ihåg allt, för jag är helt tom i huvudet. Jag kan inte ens nu får ner det jag tänker i skrift, är visst lite lätt förvirrad och vimsig fortfarande. Haha. Fattar inte att vi fick till det till slut. Fine att en av oss kunde vara lite tankspridd men att vi båda knappt hade en aning om vad vi höll på med. Pratade halva meningar gjorde vi också. Ja det blev snurrigt värre - som den här texten - skulle man kunna säga.

 

 

Kanske kommer en uppdaterad version av detta inlägg när jag kommer ihåg allt som gick knas. Men nu måste jag nog gå och lägga mig. Ska träffa Joanna & Ville en sväng imorgon också när jag ska med farmor till Jönköping.

 

 

Men goda bullar & muffins blev det ialla fall och drömmarna tror jag också vart goda.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mia

jag smälter inget smör uta jag rör socker och smör Bjuv'



mjukt bara innan jag tillsätte den ljumma mjölken puss

2011-11-21 @ 23:28:38
Postat av: mormor Inga-Lill

Roligt att höra, att även ungdomar kan ha huvudet under armen, Kram

2011-11-22 @ 09:48:49
Postat av: ♥ Lisabeth

Mia: Hihi, ja men kan säkert föra på andra sätt men i de flesta recept jag läst så "ska" man göra så...och alltså inte värma mjölken och blanda med jästen för att den värna smöret och blanda i. Tokigt sååå.



Mormor: Ja, jag kan vara expert på det ibland, Joanna också tror jag ;)

2011-11-22 @ 18:12:00
URL: http://lisabeth.se
Postat av: Pappa

Alltså, spelar det nån roll. Bara bullarna är goda och alla är glada:)

2011-11-22 @ 19:21:10
Postat av: Emilie

Vilken goding han har blivit den där lille Ville.

Jag håller med far din :)

2011-11-22 @ 20:18:09
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: ♥ Lisabeth

Håller med er också, Paps och Emilie!! Och bullarna blev goda och alla (utom Ville stundtals) var GLADA!



Ja, Ville är en redig going. En liten michelin =)

2011-11-22 @ 20:35:01
URL: http://lisabeth.se
Postat av: mamma

Allt såg ju perfa ut. Ville xtra perfa. Skönt att vara hemma från storstan. Vila upp imon till nästa storsta. Phu.

2011-11-22 @ 20:36:09

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0