Lååång natt

Shit, när Fidde väckte mig när han skulle gå till jobbet kändes det som om jag sovit i all evighet! Jag har vaknat hur många gånger som helst i natt, om det inte var värmen så var det fläktens surrande ljud eller också åskans mullrande. Det är helt olidligt i lägenheten, helt klibbigt och kokhett. Fy fan.

Försökte ändå att gå upp hyfsat tidigt, men jag lyckas ju aldrig ta mig ur sängen innan halv tio. Men jag åkte iväg till Vaggeryd en sväng och handlade. På vägen mötte jag massa människor som var finklädda och det slog mig att det är skolavslutning idag. Jag blev lite avundsjuk, jag vill också vara liten och vara förväntansfull inför det härliga sommarlovet. Jag vill också klä upp mig och sjunga sommarsånger. Det är något speciellt med skolavslutning. Just i skrivande stund hör jag hur niorna åker förbi utanför och skriker och gormar från traktorflaken. Så himla härligt. Det är 7 år sedan jag själv stod där och skrek och rökte cigariller. Vädret var i princip det samma, men vem brydde sig?! Det var tider det. Vårterminen i nian var ju lätt den roligaste skoltid jag varit med om (andra skulle nog säga studenten och studentiden, meeeen den har jag ju inte gått igenom). Det var skolresa till London, Cabaré och allmänt slappt. Klassen var sammansvetsad och vi hade skoj.




Vad har du på ♥ ?
Postat av: Sofie Mitchell

Åkte ni flak i 9:an?? Det gör man inte i jkpg, om det inte är ett nytt påhitt.. och inga blommor runt halsen eller nåt sånt heller, det gjorde man ju bara vid studenten. Eller är jag helt ute och cyklar?

2011-06-09 @ 14:23:45
URL: http://lifebymrs-m.blogspot.com/
Postat av: Lisabeth

Nej Sofie, du är inte och cyklar :) Det är typ Vaggeryds kommunpåhitt. Alla som slutar nian firas som om det vore studenten ;)

2011-06-09 @ 18:30:00
URL: http://lisabeth.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0