Ut i arbetslivet igen

Om det är någon som missat, så är det så att jag igår fick ett samtal. Ett samtal som jag vart väldigt glad över, för det innebar att jag kunde redan på måndag hoppa i arbetskläderna och stämpla in. Jag fick alltså ett jobb. Efter nästan 2 år i skolböckerna och med lite gained så tyckte jag att det var dags att lägga ner det. Istället försöka dra in lite pengar till hemmet, Fidde har ju fått dra det tunga lasset själv ett bra tag nu.

Så alltså från och med måndag så kommer jag att jobba. Eftersom det är genom Manpower som jag sökt jobb, så vet jag inte hur länge och om det blir på samma ställe hela tiden men man kan ju alltid hoppas att det blir bra direkt. Efter att ha spytt gala över bemanningsföretag när jag själv varit på andra sidan och fått ta tag i de uthyrda och lära upp dem, så ska jag nu byta skor. Jag ska vara den som bli lärd och som ses som "den inhyrda". Det är ju en erfarenhet det också. Dagtid mån-tors 7-16 och fre 7-11, inget att klaga på med andra ord. Jag hoppas bara att jag trivs.

På måndag kommer en rapport om hur fisken kommer att trivas.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor inga-Lill

Hipp, hipp, hurra. Det var väldigt roligt, du ville ju så gärna ha ett jobb, så jag gratulerar.

2011-02-05 @ 13:08:48
Postat av: mamma

Jag håller tummarna att du trivs och det blir bra!

2011-02-05 @ 13:58:18
Postat av: Isa

Åh vad roligt Lisabeth! Grattis!! Hoppas att det går bra och att du trivs!

Kram

2011-02-07 @ 21:20:44
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se/

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0