Macarones original

De jag bakade i helgen var macarones utan mandelmjöl (eget påhitt eftersom jag inte gillar smaken av mandel och även får kli i halsen av för mycket). Riktiga macarones ska alltså ha i mandelmjöl, så idag testade jag det för att se om det är mycket godare. Jag gick efter det receptet som var i Gokväll, som Sveriges bästa konditor bakade. Smakerna blev hallon och choklad. Men icke sa nicke, blä för mandel. Jag tycker de jag gjort innan var godare. Det blev för mycket mandelsmak av det hela och det ogillar jag. Mormor och Fidde tyckte de var goda ändå. Så jag tror jag får skänka denna satsen till Comptech. Någon kanske tycker om dem. Nu har jag fått in snitsen på smeten och på spritsandet så nu ser det åtminstone ut som macarones.

 

 

 


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Du har inte funderat över att åka till torget och sälja?

2011-02-01 @ 18:49:11
Postat av: Emilie

Bra kommentar av mor din! Så får du din inkomst och kan baka i all oändlighet :)

2011-02-01 @ 19:41:28
URL: http://lindgatan.bloggplatsen,se
Postat av: Sofie

Har blivit inspirerad av ditt bakande så nu har jag beställt hem en massa grejer för att baka cupcakes. Inte för att jag äter sötsaker själv men det kan vara kul att baka och pyssla med något. Jamie klagar alltid över att jag inte har någon hobby :)

Det som fattas mig dock är en fin Kitchen Aid, hoppas på det i 30-års present i sommar :)

2011-02-03 @ 14:19:09
URL: http://planera-brollop.blogspot.com

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0