Helgen

Jag gör inte så mycket annat än att plugga nu för tiden. Så därför är det lite segt med uppdateringar.

Idag har jag pluggat Naturkunskap B, levande kemi och näringsämnen & matspjälkning, otroligt roligt. Eller nej, det är det inte. Det är fruktansvärt trist, men nu är jag äntligen klar i alla fall så jag kan pusta ut lite, blogga, kolla facebook och äta lite. Men bara för att jag är klar med naturkunskapen betyder inte det att jag är ledig nu, nej nej, jag har två filmanalyser att skriva, mattetal att räkna och medicin-uppgifter att göra också. Allt ska vara klart senast onsdag. 

Helgen har jag spenderat på följande vis:

Fredag - började med mattelektion och det innebär att jag var tvungen att damma av mina knappt befintliga mattekunskaper. Men jag tänker jobba sakta men säkert denna terminen, så hoppas jag att jag förstår.
Dagen fortsatt tyvärr med begravninggudtjänst för min älskade morfar. Den var jättefin och kändes personlig och fridfull. Så fort jag satte mig i kyrkan började tårarna forsa och efter det slutade de inte förens jag var hemma hos min moster på middagen efter gudtjänsten. Jag har fortfarande inte förstått att morfar är borta och det tar ett tag det vet jag, och jag har väldigt svårt att skriva om det märker jag, så det får vara nog här och nu för tillfället.

Lördag - började med att jag pluggade och sedan gjorde jag och Fidde ett ryck och städade, plockade i ordning och som jag skrev i förra inlägget så borrade vi (läs: Fidde) upp tavellisterna, bättre sent än aldrig som man brukar säga. Fidde och Richard skulle till Vaggeryd och spela poker på kvällen så jag och Emilie passade på att boka in en redig tjejkväll (lukas fick faktiskt vara med) med tjejfilmer och snacks i mängder. Det blev att vi såg "The ugly truth", "(500) Days of Summer" och "Four christmases - anywhere but home". Den sista filmen heter på svenska "Borta bäst, hemma värst" så himla kass översättning. Det blev en helkväll som sagt och jag gick nog inte hem förens vid 1-1.30 tiden. Fidde och Rille skulle ta nattbussen hem men de missade den så jag fick sova ensam, det var första gången i denna lägenheten, det kändes jättekonstigt att sova ensam.

Söndag - Jag var helt slut igår när jag vaknade så jag gjorde inte många knop. Jag och Emilie åkte upp till svärföräldrarna och inväntade där bröderna "snark". Vi blev bjudna på god mat och glass innan vi åkte hem igen. Jag hade tänkt att jag och mamma skulle plugga när jag kom hem därifrån men det orkade inte jag så jag åkte endast upp och sa hej och snek några av pappas pannkakor. Sen låg jag resten av söndagskvällen i soffan och tittade på blåsningen och hör och häpna "Spiderman 3".


Det var min helg det!

Nu ska jag slänga in en tvätt innan jag ska fortsätta med pluggeriet, filmanalys står på schemat.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

När ska vi plugga!!!

2010-02-08 @ 17:50:31

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0