Sömnlös natt

Inatt har jag inte sovit ett dugg. Vi gick och la oss klockan halv tolv och sen låg jag och vände mig och vred mig till klockan halv två, då jag tröttnade och gick upp. Jag tänkte va fan när jag ändå är vaken kan jag la göra något vettigt. Så jag satte mig här vi datorn och satt här enda tills för en timme sedan, då tog jag mig en dusch och diskade sen nu sitter jag har igen. Jag fortsatte med historia plugget inatt och är strax klart har enbart två stycken kvar, gött det! Sen är det bara ett till kapitel, jippi. Som ska in samtidigt. Men men skönt att ha kommit så här långt i alla fall. Men under gårdagen och under natten har jag kommit att älska min nyköpta barn historia bok och kommit till att hata den boken jag ska gå efter. Allt är så mycket roligare att läsa och man fattar mycket bättre i min barnbok än i den dära fakta boken där de hoppar hejsan tvärsjan i styckena. Okej, sista rycket nu för och få klart kapilet. Uppgiften är "Vad hände i Sverige under 1500 och 1600-talen? Skriv en sammanfattning med hjälp av följande rubriker: Gustav Vasa och hans söner, Kungamakt och adel, Stormaktsväldet, Enväldet, Stormaktsväldets slut".  Jag har enväldet och stormaktsväldets slut kvar att skriva. Den tar jag en lång paus ända tills imorgon om jag hinner annars blir det inte förens onsdag jag skriver om upplysningstiden. Intressant va?



Vilken hade ni valt?!





Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0