"Med andra ord"

Jag köpte igår spelet "med andra ord", det är den riktiga utgåvan av "hon slukades av vargen" som jag spelat många gånger hos min vän Amanda. Jag tog med det upp till mamma och pappa, och det blev en succé. Jag tror vi spelade 5 omgångar. Jag och Fidde vann två, Joanna och Per två omgångar och mamma och pappa en, ja det blir ju fem omgångar, haha. Det var länge sedan jag skrattade så mycket och länge sedan jag drack så många öl. Jag har faktiskt ont i huvudet idag. Spelet går ut på att man på på tid ska förklara ett ord med andra ord. Det blir stressigt och man blir helt ställd och tappar allt vissa gånger. Mycket roliga meningar, skämt och missförstånd. Extremt roligt spel. Här kommer några exempel, förmodligen är det väl roligare när man är med men lite är nog kul för andra med!


Mamma- Där bor barbapappa?
Pappa- Jag har ingen aning.
Ordet på polletten var Mummindalen

Per bokstaverar Micke Dubais
Joanna skriker - Macke Dublis

Jag- Jerusalems huvudstad
Fidde- Betlehem
Det komiska var att det var Betlehem jag menade, men det är ju ingen huvudstad och definitivt inte staden Jerusalems huvudstad. Haha.

Fidde förklarar ordet lårkaka, jag vrålar Blåkaka!

Per förklara fågelnn blåmes, Joanna säger Blåfjant, Blåtönt

Ny historia "Alibaba och de sju rövarna", Gammal historia "Alibaba och de fyrtio rövarna"

Två av de sju dvärgarna i snövitberättelsen har bytt namn, Kloker heter numera Smarter och Prosit heter Snuvas.

Per- Stefan, vad heter han i efternamn?
Joanna- Krister

Vad heter påven?
John blund.




Har nedan ser ni när Fidde ska förklara ett ord för mig. Jag har aldrig påstått att jag är smart!



Vad har du på ♥ ?
Postat av: adisa

oo det vill jag också spela!

2009-01-17 @ 14:45:32
URL: http://adisam.blogg.se/
Postat av: Ida

Lisabeth! Roligaste idag! Haha!

2009-01-17 @ 15:16:39
Postat av: Slumpfia

Hittade hit av en slump och såg att ni lirat ett av mina favoritspel ;) Sequence är ett annat jag rekomenderar!

2009-01-18 @ 12:09:53

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0