Fullspäckad vecka

En fullspäckad vecka är snart slut. Det har varit något inskrivet i kalendern på varje dag. Men bara roliga saker så inget jobbigt.

I torsdag var jag inne hos grannen på fika, Lia sov utanför. Kul att se hur de bor. Blev så avundsjuk på Annie fina källare med relaxavdelning och underbara tvättstuga. Gör inte alls att man längtar till vi har råd att renovera toaletten och orken att fixa iordning i tvättstugan. Jättetrevligt att tjöta lite. 

I fredags så hade jag och syster bestämt att hälsa på Carolina och hennes härliga barn. Tyvärr fick Joanna ställa in för de är fortfarande inte riktigt pigga. Så tråkigt. Men jag var så sugen på att träffa Carolina så jag åkte ändå. Tur var väl det för jag åkte från en sur sambo till ett härligt gäng. Det var så trevligt och mysigt så jag och Lia blev kvar i flera timmar. Carolina har ju sånna stjärnor till barn, så himla söta och goa. Och så hade Carolina köpt en present till Lia. Så gulligt. Tur jag hade Amalia till att hjälpa mig att öppna, för det var klurigt. Hihi. Nu hoppas jag vi ses snart igen och att Joanna & Co kan va med också!!

Smilla och Amalia gosar med Lia.

En Name it klänning med svalor, tackar vi så hjärtligt för.


Igår lördag så var vi bjudna till Fiddes faster som fyller år två dagar efter mig. Där bjöds det på god mat, tårta och alltid roligt och trevligt sällskap. Tyvärr hade jag migrän som bara blev värre och värre under kvällen så vi var tvungna och lämna ganska tidigt. Så tråkigt för det var sååå länge sedan vi träffade alla, över 1,5år!! Men förhoppningsvis kommer några på dopet. Lia fick träffa gammelfarfar oxå (Fiddes farfar). Så kul att de hann träffas oxå. Det värmer så i hjärtat när man ser gamlingarna med ens bebis. Sen inträffade första panik-momentet där på kalaset. Blöjpanik. Jag hade missat att lägga i nya blöjor efter jag använt den sista hos Carolina. Så Fidde faster sprang över till grannen och lånade en. Men senare åkte jag och svärmor iväg ändå och handlade för vi hade inte många kvar hemma heller. 

Hoppas vi kommer igång lite mer med EC:andet så slipper man den paniken igen. 



Fyra generationer. Märks knappt att männen är släkt, haha. 


Idag har jag och Lia gått tipspromenaden men mamma och pappa. Kul och nostalgiskt. Det gör jag nog om snart igen. Dyrt söndagsnöje, hela 12kr ;-)
Resten av dagen har jag städat, tvättat och diskat. Sen nu ikväll fick Lia bada lite, något hon gillar. Sen brukar det aldrig vara några problem med att smörja in henne och ta på pyjamas efteråt men idag vet jag inte vad som hände. Jag skulle smörja in henne och la händerna på magen och benen på henne och hon började gallskrika. Hon skrek som vi aldrig hört henne göra förr. Och vi försökte trösta men inget hjälpte. Usch vad hjälplösa vi kände oss. Jag bröt ihop. Efter tredje försöket att ge henne bröstet så började hon lugna sig, då hade hon skrikit för full hals i en kvart kanske. Vi har verkligen varit skonade från skrik, måste vi säga. Ingen aning om vad hon kan ha fått för fnatt. För inget var "nytt", hon hade fått mat innan badet, hon hade bajsar och kissar innan osv. Men men nu sover hon och verkar vara nöjd igen.


Jaja. Då var denna veckan sammanfattad och snart slut. Imorgon börjar nästa, ganska tom än så länge men den fylla nog snart med promenader och pyssel. 


Hoppas ni haft en bra helg.
 


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Papps

Härlig bild på generationerna. Nog är de lite("läs mycket")släktlika ändå.

2014-03-16 @ 21:25:28
Postat av: Joanna

Åh finfina bilder! Kul att ni hade trevligt hos Carolina, trodde visserligen inget annat! Söta de är männen Johansson😄!

Svar: Nä man kan ju inte ha annat än trevligt och roligt med den kvinnan 😉
Lisabeth

2014-03-17 @ 09:31:02

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0