Någon förflyttar sig!!

Lia är inte längre bebisen som ligger still där man lagt henne en lång stund, nej nej. Hon har ju snurrat runt från rygg till mage och ibland från mage till rygg ett tag. Hon har ju råkat hamna utanför babygymmet några gånger när hon vänt runt, men inte tagit sig längre än så för hon har oftast brutit ihop och vill ha hjälp. 
Men idag! Idag så fick hon för sig att hon skulle på upptäcksfärd. Det är alldeles för tidigt, jag hinner inte med, jag är inte beredd. 
Hon tar sig fram genom att åla sig bakåt och liksom rotera runt i en cirkel (så de är en hel del omvägar hon kört idag, men säg inget till henne ;-))
Jag låg på soffan och tittade på medans hon kämpade på och tog sig framåt. Så roligt att se och man undrar vad hon tänker när hon upptäcker nytt. 
Hon började nu i fredags att försöka få upp knäna när hon låg på magen och har försökt varje dag sedan dess. Så kryper gör hon säkert snart, Gud hjälpe mig. 



Här la jag henne. I mitten av gymmet. (Anledningen till kortet var att hon räcker ut tungan, jag har inbillat mig att hon har kort tungband.)


Någon minut senare har hon rullat ur gymmet, snott runt helt.


Ännu en bit bort från gymmet någon minut senare.


Snott runt och hittat en vit fin möbel och en trälåda man kan krafsa lite på. Bredvid stod en stoooor grej med något som killade i huvudet.



Äsch jag drar tillbaka...

Men hon hade tagit i, hon vet inte än hur långt hon klarar själv ;-) så halvvägs "tillbaka" till gymmet bröt hon ihop och behövde hjälp. 

Lilla pluttan :-)


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor Inga-Lill

Nu får du säga från på skarpen, hon får vänta någon månad med sådana eskapader. Hihi.

2014-06-23 @ 13:34:59
Postat av: mamma

Hå o hej vad det går här då!

2014-06-23 @ 17:44:30

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0