Senaste husförändringarna

 
Lite då och då pysslar vi med "småsaker" som gör huset hela tiden lite hemtrevligare och lite mer i ordning. Sakta med säkert går det framåt. Här kommer lite av vad vi pysslat med i veckan.
 
 
Det lilla badrummet har kass förvaring och eftersom det är det vi använder mest då det känns fräschast på något sätt så behövdes lite hyllor dit. Jag köpte först den trådbacken på hjul som man ser på förebilden, men det blev bara ett enda stort kaos av det så i torsdag när jag var inne i stan köpte jag de hyllor som syns på efterbilden. Vilket blev mycket bättre och känns fräscht och snyggt med lite mer ordning än kaoset som rådde innan.
 
Före
 
 Efter
 
 
 
 
Skorpans rum har fått en "bokhylla" och nya knoppar på garderobsdörrarna.
 
Den vänstra knoppen, den i trä, är originalknoppen.
De tre rosa-vita är de nya knopparna. Det är 6 dörrar så har vi har köpt två av varje sort.
 
 Den j*vla tallrikshyllan kom upp till slut.
Några av mina favoritböcker som barn, Pricken och Lille-Mus, får fajtas i hyllan tillsammans med skorpans första gosedjur som hennes farmor köpt.
Senare blir det väl lite mer minnesprylar och foton osv i hyllan.
 
 
Hallen har fått upp krokar, hylla och spegel och fått en första testpyntning. Det kommer väl flyttas runt och ändras med tidens gång, men kul att få inreda lite och pyssla och inte bara göra förarbete osv. Hallmatta ska inhandlas, draperi ska upp vid dörren så man inte ser den hemska dörren och lite annat smått och gott. Men för tillfället, efter första touchen, så ser det ut så här som bilderna nedan.
 
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Det blev jättesnyggt. Jag hade målat dörren, istf draperi.

2014-01-05 @ 09:41:24
Postat av: Mia

Mycket snyggt. Du är så duktig på heminredning Bettan

2014-01-05 @ 11:24:25
Postat av: Mia

Håller med föregående talare ... jg hade också målat dörren istället för dammsamlare

2014-01-05 @ 11:25:14
Postat av: Isa

Guud vad fint ni fått det!! Åh jag kommer hyra dig till att inreda vårt hus med :)

Svar: Va kul att du gillar det, Tack!!
Lisabeth

2014-01-07 @ 17:44:42
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se
Postat av: Fidde

Meeeen, inget om att det var jag som sa att du skulle hänga halsduken där som en liten inredningsdetalj??? Nähä, tack då ;)

Svar: Förlåt älskling!! Men du får ju cred i senaste inlägget om att du intresserat dig för inredning! Puss
Lisabeth

2014-01-07 @ 22:37:53

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0