Baktorsdag

Eftersom det verkar som det inte är någon liten bulle som vill bli avbakad idag så valde jag att köra på ett säkert kort och bakar idag semlor. Blir så sugen när alla kändiskonditorer jag följer på instagram, lägger upp ena semlan efter den andra. Så idag gör jag slag i saken och gör årets första sats. Gjorde 40-grammare istället för de "vanliga" 60-grammen så man inte hinner äta sig mätt redan innan 4 mars. Tänkte överraska mormor, mamma, pappa och Fidde med varsin semla idag, men nu kanske de hinner läsa detta innan. Jaja. Surprise surprise!
 
 
Annars så görs inte så mycket idag, blivit mycket vila för varannan natt är det kass sömn som gäller och behöver vila/sova en kortis på dagen för att orka. I natt hade jag halsbrännan from hell på besök, trots att jag preparerar mig med full dos gaviscon och även samarin strax innan jag går och lägger mig och sover med dubbla kuddar för att få upp överkroppen lite, så hjälper det inte. Fick sitta upp flera gånger och var uppe och gick runt för att inte tänka på det.
 
 
Igår härjade jag runt i huset lite överallt och flyttade runt saker. Kände att det behövdes röjas upp lite i det stora "finrummet" som vi just nu använder som målarrum och förvaring av möbler och kartonger osv. För där stod verkligen allt huller om buller och typ precis innanför dörren så man knappt kunde gå in. Så jag körde ut de mesta ut längst väggarna i olika hörn för olika saker så man har lite mer koll och inte behöver springa och rota i varje låda. Bytte plats på grejer mellan finrum och förråd, garage och uterum, förråd och garage osv. Flyttade runt som bara den kan man säga. När Fidde kom hem hade jag däckat i sängen. Men då var det hans tur att vara duktig. Han har fixat med "listerna" i köket och är snart klar. Det var så att plastmattan som ligger under har de kört upp på socklarna i köket så det har sett lite tokigt ut när man sett gamla mattan och nya golvet. Så nu limmar han upp lite golv på kanterna också, vi har övervägt mycket innan vi bestämde oss för att göra så och det blir bra.
 
Tjipp och hej.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Madde

Du behöver absolut inte be om ursäkt för att du frågar, fråga på så svarar jag så gott jag kan :) Lova mår jättebra, hon är precis som vilken annan hjärtfrisk bebis. Av det hjärtfelet hon har blir man ofta blå eller orkar inte äta ordentligt, en del får sondas innan de är opererade, men Lova blir aldrig blå, äter massor och går upp bra i vikt. Därför känns det lite extra konstigt att hon ska opereras, det blir som att vi gör henne sjuk. Men hade hon inte gjort operationen nu så skulle hennes hjärta kanske börjat svikta snart och hon hade inte orkat vara så aktiv/ springa osv och till slut hade det bara gått utför. Vi åker till Lund på söndag och har inskrivning hela måndagen, på tisdagmorgon är operationen. Längtar så till det är över.
Ja, särskilt i början var det jobbigt när vi fick reda på det, man tänker ju "det händer inte oss" men vips så är man mitt i det. Så fort jag hörde "hjärtfel" så tänkte jag att det var kört, men det är helt otroligt vad duktiga de är på att laga alla möjliga, olika och svåra hjärtfel. Lycka till med förlossningen nu, snart smäller det! Inte roligt i slutet när man sover så dåligt och bara väntar och väntar och väntar. Men i efterhand så gick det för fort ;) nu vill jag göra en repris på det hela.

2014-01-09 @ 18:34:46
URL: http://trollungen.forme.se
Postat av: Papps

TACK! Den var jättegod!

2014-01-09 @ 22:44:40

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0