Tiden går

Herregud vad dagarna bara rullar på, hinner inte med att stanna upp och reflektera alls. Känner mig typ stressad fast jag egentligen aldrig haft så här tomt i kalendern som nu. Är väl sömnbristen som gör att jag känner så kanske.

Helgen var lugn och skön till en början, fredag fick jag pyssla och städa i ordning medan Fidde var hemma och det känns som det kommer bli så mysigt att vara hemma hela familjen på fredagar! Lördagen spenderade jag och Lia mest med min familj. Jag och Joanna var ute och gick i det ruggiga vädret, hämtade den gamla dopklänningen bland annat. (Jag har tre jättefina dopklänningar att välja mellan till Lia. Alla med varsin historia och bakgrund. Så svårt!! Just nu lutar det åt den klänning Fidde haft. Eftersom hans mormor gick den enbart till honom och det är bara han som haft den så tänkte vi att det får bli vår familjeklänning, liksom starta en ny tradition. Men sen älskar jag ju den jag haft som MIN mormor gjort och även den gamla från min farmor som har 100år på nacken.)

Söndag däremot var det kalabalik här, mest jag som mådde dåligt av lite sömn och allmänt deppig, men också en liten fröken som inte riktigt vet vad hon vill (eller rättare sagt kanske föräldrar som inte kan tyda vad hon vill) så den kombon vart inte alls bra! Men på måndagen var det nya tag. Lite bättre dock väldigt trött och stressad för jag skulle ha två kompisar från bagarskolan på besök. När de åkt tog vi en promenad i det fina vårvädret med Ida, så skönt. 

Idag har jag varit på efterkontroll hos min söta barnmorska. Allt såg bra ut och verkade okej. Hade med mig ett litet tackkort till henne, för hon är bara för bäst. Hade det inte varit för hennes positiva energi hade jag nog mått ännu sämre under graviditeten, så det var hon ju tvungen att få veta.  


Ett kort till förlossningen/bb och ett till min barnmorska Emelie. (Jag vet att det är deras jobb och bla bla bla men tycker de kan få lite uppskattning för det!)


I helgen ska det pysslas, jag ska jobba lite med pappa och på söndag är det dags för dop för lilla Elli. 


Hoppas jag får lite energi att skriva lite roligare inlägg och inte bara uppdateringar med vad vi gjort och inte gjort under vecka . ;-) håll ut det kommer.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Jättegulligt av dig att ge ett tack-kort! Som du säger, uppskattning från patienter är Aldrig fel!

Svar: Ja jag tänker det, det kan ju inte vara något negativt i alla fall 😉 Emelie blev jätteglad och rörd 😄
Lisabeth

2014-02-26 @ 19:50:54
Postat av: Papps

Bra gjort Lisabeth!!!

2014-02-26 @ 20:48:43
Postat av: mamma

Tummen upp!

2014-02-26 @ 22:06:36
Postat av: Isa

Gud vilka fina kort du gjort! Vad duktig du är!! Järrfina bilder på Lia :)

2014-02-27 @ 20:45:14
URL: http://isabelleemilsson.blogg.se
Postat av: Madde

Vilket fint kort! Pysslig du är! Förstår precis vad du menar med att känna den där stressen fast man inte behöver, konstigt det där, men skönt att veta att man inte är ensam om det.

2014-02-27 @ 20:55:50
URL: http://trollungen.forme.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0