Testat vingarna

Efter några veckor av känslan av instängdhet så har jag vågat testa mina vingar som mama-on-the-go. Ja vi har ju tidigare rört oss runt i byn lite och hälsat på hos mor&far, mormor, farmor, Ida och BVC, själva jag och Lia. Men vi har inte åkt några längre sträckor med bil förrän igår. Jag hade sett på netto's instagram att de hade några snygga "hyllor" som jag tyckte skulle passa i Lia's rum. Så jag gjorde något som jag sedan nojade lite över, jag vet att man inte ska gå i affärer med en liten bebis. Men jag sprang minst sagt in, med henne sovandes i babyskyddet med filt över hela den, letade snabbt upp hyllorna och rafsade åt mig de jag ville ha och rusade till kassan. Allt utan att Lia sa ett knyst, hon såg inte ut i butiken och de få människorna i affären såg inte henne pga filten ;-) Ingen host eller nys på henne. Så jag hoppas inte jag får ångra det. Sen efter netto så åkte vi till svärmor och fikade. Hämtade Fidde's fina dopklänning också och lite annat smått och gott som de hittat som var hans. Bland annat en händelsebok från skolan och några sagor han skrivit som liten. Jag hade högläsning när han kom hem och va vi skrattade. Så roligt han skrev. Lia fortsatte sova hos sin farmor så vi satt mest och tittade på henne där hon sov. Hon sov hela vägen hem också, sov och sov och sov =)
 
 
Hyllorna jag fyndade på netto. De ska upp på väggen över hennes säng sedan tänkte jag,
och med annat pynt i.

 Unnade mig lite blommor också.
 
 
Idag har vi också varit på äventyr. Planen var att vid 10-tiden åka upp för att hälsa på syster och Elli, men jag somnade om så vi kom väl inte iväg förrän halv 12. Men iväg kom vi i alla fall. Första gången jag åker med Lia så "långt" och ensam, jag och Fidde har ju åkt med henne till Värnamo vid återbesöket. Blev lite nervös för bilresan började med att hon gapade genom hela samhället, hon är ju annars väldigt tyst, men när jag stannade för att tanka så lugnade hon ner sig och typ somnade så resan till Jönköping gick smärtfritt. Lia sov ju såklart i princip hela tiden vi var hos syster, så jag kunde flörta lite med Elli. Har ju knappt hunnit se henne. För hon har ju också sovit mest när vi setts =) Vi hann i alla fall med att äta lunch, hämta Ville på dagis och fikade innan det var dags att åka hem. Syster och barnen var bortbjudna på mellanmål vid 15, och jag kom iväg lite sent för det var någon som såklart ville äta en slurk innan vi åkte hemåt igen. Det är lite svårt att passa tider för mig (men det är det väl för alla i början) så de kom ju sent till deras kalas, känns ju dumt men hon fick skylla på mig =) Vägen hem gick också bra, puh. Nu har vi provat på det i alla fall. Nu blir vi hemma resten av veckan, undantag för BVC, och tar emot lite besök igen.
 
 
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Haha jag kan känna svettpärlorna och hjärtklappningen genom Skillingaryd!

2014-02-04 @ 22:24:59
Postat av: mormor Inga-Lill

Inga dåliga äventyr du gett dej ut på. Bra gjort

2014-02-05 @ 16:32:50

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0