Härlig lördag

Med en tuff vecka bakom mig, då jag mått ganska dåligt, så valde jag att ställa in besöken i helgen. Jag orkar inte känner jag, måste andas lite.

Så denna härliga dag hade inga planer eller måsten. Låter kanske konstigt men jag har fått vara lite ifred (konstigt att en som varit mamma i 2,5v behöver vara ifred men sån är jag och jag vet att jag inte kan få det alltför ofta nu men de gånger tillfälle ges kommer jag utnyttja det. Sen låter det kanske värre än det är, jag är ju "ifred" (i omgångar) i samma hus som min dotter ;-)) Men bara grejen att  få pyssla i min takt och göra saker som kanske inte är de roligaste i världen men som får mig att må bra av att göra, är härligt tycker jag. 


Dagen spenderades med att vi sov tills halv 12, men låg och drog oss till kanske halv 1 (ja, vi var vakna till drygt halv 5 och vid 8 så då får man sova länge, speciellt när man inte har några måsten). Sen vart det brunch och en timmes lång promenad. 

Medan Fidde och Lia kollade på hockey och andra tv-program, fick jag alltså pyssla med annat. Löjligt men jag har längtar efter att få typ stryka, plocka i ordning, ta hand om disk och tvätt, baka mm. 

Så stryktvätten betades av, med Alex&Sigges podcast i öronen (blir roligare så), tvätt hamnade på rätt ställe, diskmaskinen tömdes och det bakades nya dumlekakor och sen provades ett nytt recept, kolakakor. 


Kolakakorna, en variant av Ritz kolagrottor vill jag minnas, kommer från nyaste numret av Hembakat.


Sen när Lia skulle ha mat fick Fidde dammsuga lite och ta in en sideboard som vi haft i förrådet som vi fick av hans chefs syster. Den behövde torkas av och tvättas lite, då den stått på Fiddes jobb bredvid blästen, men sen fick den plats vid en tom vägg här, som jag vill hitta på något med när jag får tid. Har inte bestämt exakt hur jag vill ha det där än. Men blir förmodligen en vägg med alla släktfoton eller tavlor av olika slag till slut men för nu får den stå där ensam och naken till jag har tid att pynta.

Det suger så i inreda-tarmen nu. Vill få klart i vardagsrummet, med spis, tv-möbeln och mattor, men lär la dröja ett bra tag till.


Den tomma "målarduken"


Nu har vi hunnit äta lite också och Lia har fått sig ett gött bad. Nu blir det soffa, film och chips som avslutning på denna dag.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Madde

Verkligen INTE konstigt att du känner att du behöver få vara lite för dig själv. Så kände jag i början också, nu med såklart. Att ha en liten person på sig mest hela dagarna tar på krafterna. (Beröm till alla ensamstående som har svårt med avlastning.) Kolakakorna ser riktigt goda ut 😍

2014-02-02 @ 08:00:13
URL: http://trollungen.forme.se

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0