Tisdag

Hej o hå!

Denna helgen har det varit fullt upp, minst sagt! Från torsdag fram tills idag har jag bakat tårtbottnar, 12st till bröllopet vi ska på på lördag. En av mina närmaste och äldsta vänner gifter sig och jag lovade som "ogravid" vid ett svagt :-) ögonblick att göra bröllopstårtan. Hade det inte varit för de finaste vännerna Anna-Maria och Felicia så hade jag aldrig klarat av det tror jag. De ska hjälpa till och stötta mig, de är bäst! Finare vänner får man leta efter! 

Lördag åkte jag och mamma på tur till Gnosjö och Gislaved för att kolla in second hand-butikerna där. Jag letar ju efter en kökssoffa och hittade tyvärr ingen denna gången heller. Jag och Fidde var ju i Moheda förra helgen och där finns det många fina men tyvärr för dyra för min budget. 
På kvällen bjöd mamma och pappa på mat och syster med familj kom också. På kvällen fick vi alla vuxna upp och dansa eftersom lillbossen Ville tvingade "alihooopa" att dansa i ring.

På söndagen åkte två gravida systrar och mama bear till Ullared och Gekås för att såklart handla. Jag rekade mest inför nästa besök men mamma och Joanna fyndade. Jag och Fidde tänkte åka sen när vi flyttat och handla lite till huset, till bebisen och julklappar.
Direkt när vi kommit hem fick jag kasta mig i bilen och åka till svärmors kalas, jag blev en timme sen men de hade bara hunnit äta räkor så jag behövde inte äta själv. Svärfar hade lagat go mat som vanligt och Rille hade bakat tårta.

Igår var jag en sväng i stan, skulle köpa tårtunderlägg och lite sygrejer och även hälsa på hos syster och Ville. Jag var ju smart och köpte klänning till bröllopet i början på året och den går tyvärr inte att stänga nu så jag fick panik"shoppa" i systers garderob. Toppen. Klänningen jag hade siktat in mig på passade perfekt och var bekväm så nu kan jag slippa oroa mig för det. Igår var en dag då jag mådde riktigt bra, kände mig inte gravid för fem öre. Hade ork, energi och mådde inte illa. Det var inte förrän jag bar Ville och han klappade på magen och sa "Bettan bebis,  lite mage" som jag "kom på" det. Haha. Han var riktigt go igår, massa pussar och kramar fick jag. 

Idag har det dock varit som vanligt igen, ingen ork, illamående, magkramper och yrsel. Det blev bättre på eftermiddagen så jag kunde gå och simma. Så skönt. Det var så länge sedan, fattar inte varför jag slutade? Så himla härligt. Så det ska jag försöka göra lite oftare. Frågade om extrajobb där med, hoppas de hör av sig. 

Imorgon hoppas vi på mer energi så jag kan pyssla lite. Ska baka glutenfritt anslag bland annat. 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

:-)))

2013-09-25 @ 17:52:26

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0