Snurriga tankar

Jag trodde att jag skulle vara helt annorlunda som gravid. Trodde jag skulle läsa bebis- och förlossningsböcker i mängder, förbereda mig på allt, köpa massa saker, ta kort på magen varje vecka osv. Jag känner mig som Elizabeth Banks karaktär i filmen What to Expect When You're Expecting, om någon sett den. Hon kämpar med att bli gravid, hon vill åt glädjen med det, hon vill åt "the Glow" sen när hon väl blir gravid har hon en tuff graviditet med de flesta "åkommor" osv. Nu menar jag inte att jag haft den värsta graviditeten, men illamående, kräkningar, orkeslös, yrsel, noll matlust mm. räcker gott och väl för mig.  
Jag öppnar boken vi fick från barnmorskan första gången vi var där men kommer ingenstans i läsningen. Det är hemskt. Jag vill ju i tanken läsa och veta allt men det går inte in. Jag antar att det är att jag har så mycket annat i huvudet så jag kan inte ta in något nytt, det är liksom fullt för tillfället, hårddisken är full. Så himla mycket tankar, idéer, oro och funderingar som inte hittar rätt och raderar sig själva. Det är allt från hus, renovering och pengar till alla känslor kring min morbrors bortgång. Låter kanske hemskt när jag skriver det med bebisen hamnar lite "sist" i ordningen, för jag tänker att det är så långt kvar än. Jag behöver inte oroa mig helt fullt kring det än. Men det är väl också det själviska som kommer från min depression också att jag bara tänker på mig och hur "synd" det är om mig och kan inte se det positivt att det är för en god sak jag mår dåligt.

Jag vill må bra, jag vill kunna jobba och tjäna pengar, jag vill kunna slappna av och inte oroa mig och stressa upp mig för allt. Jag jobbar med det varje dag, men det är skitsvårt.

Vilket deppigt inlägg men så blir det ibland. Kanske blivit lite väl många gnälliga och "jag mår dåligt"-inlägg på sistone, ska bättra mig och skriva lite roligare. Så nu hoppas vi på mer positiva och roliga inlägg och nyheter snart!
 

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0