Bröllopslördag

Gårdagen spenderades firande detta fina par. Bruden är en av mina äldsta och närmaste vänner.


 
Dagen började med umgänge med gamla tjejgänget hos Evelina för att göra oss i ordning tillsammans. Så härligt att bli sminkad av Evelina och hårstylad av Ida. Kände mig fin, om än lite tantig i tights och gamla Madicken-skor. Vid kl. 15 var det dags för vigsel i Tofteryds kyrka. Så fin musik! Ingångsmarschen var riktigt maffig, rysningar över hela kroppen. Brudgummens vänner som är grymma på att spela, spelade The Pogues - Love you till the end. Lyssna på den här! Utgångsmarschen var också toppen, en personlig favorit Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home.
 
 
Efter "riskastning" och gratulationer utanför kyrkan bjöds det på vaniljhjärtan, kaffe och saft i kyrkan innan alla begav sig till Hovslätts församlingshem, där festen skulle hållas.


Efter lite snittar, Pommac och mingel så välkomnade vi brudparet med serpentiner och tutor. Fidde var en väldigt nöjd kille med sin tuta... ME?! Not so much!
 

God mat, glassbuffé, mingel med snacks och massvis med tal senare så var det dags för tårtan.


Efter att i drygt en vecka bakat tårtbottnar varje dag samt planerat inköp osv så var det dags att på fredagen slå slag i saken och lägga ihop tårtorna. Så tillsammans med Felicia (tack gode gud att du var med, hade aldrig kommit till skott annars) åkte jag till församlingshemmet i Hovslätt och la ihop alla tårtor. Tanken var från början att jag skulle åkt dit på lördagsmorgonen också och lagt på marsipan och blommorna men eftersom det skulle bli ett enormt flängande fram och tillbaka och inte minst stressande så frågade jag om Anna-Maria och Felicia kunde ställa upp och göra detta åt mig. Och som de bästa vännerna de är så gör de självklart det. Tack bästa fina ni!! De gjorde ett sån strålande jobb. Jag var så nöjd, Clara & Erik också och fick höra av en del att det var en god tårta. Dock blev det närmare 5 av 12 tårtor över. Man är verkligen inte så sugen på tårta efter några timmars ätande ;-)


11st prinsesstårtor in the making.

Slutresultatet
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Vad roligt att få se slutresultatet av tårtorna som blev superfina! Du och Fidde var också super fina
:-)

2013-09-29 @ 22:17:38
Postat av: Paps

Fina kort, särskilt det på dig o Fidde.

2013-09-30 @ 07:33:15
Postat av: adisa

oh så fin hon va! o tårtorna med! Och du med!!

2013-09-30 @ 16:20:55

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0