Helgen i Göteborg

Vi kom iväg sent från Skillingaryd, jag var lite slö som vanligt, så vi var oroliga om vi skulle hinna hämta upp Per som skulle ta hand om vår bil eller hur det skulle bli. Så vi var rejält stressade på väg upp till stan, men vi hann hämta Per och hann med bussen. Såklart när man stressar så, så blir man grymt irriterad när bussen sen inte går i tid utan går 5-10 minuter efter utsatt tid. Men vi var nöjda att vi hunnit men och hade satt oss till rätta i sätena, dock inte bredvid varann eftersom det var fullt. Meeeeen det varade ju inte så länge. För vi hann inte ut genom Jönköping innan bussens växellådan gick sönder. Hrm! Busschauffören började med att säga att han skulle försöka fixa men Fidde sa att växellådan är inget man fixar så lätt så vi blev lite nervösa att det skulle dra ut på tiden så vi gjorde ett snabbt val, vi tar bilen. Eftersom vi redan, när bussen skulle komma i tid, skulle ha lite knappt om tid tills dopet så fanns det liksom inget val. Vi kunde inte sitta och vänta i en timme på att kanske en extrabuss skulle dyka upp osv. Så Fidde ringer Per igen och han får ut och köra och hämta upp oss. Som tur var, så var vi inte långt från dem. På bussen var även Emely som jag jobbar med på Ted's i sommar och hennes två kompisar. Emely som fyllde 20år denna dag skulle ut och roa sig i Göteborg så vi frågade såklart om de ville åka med oss i bilen upp eller om de ville vänta på extrabuss. Men de ville hänga med oss, så vi drog från bussen och tog bilen.
 
Vi hann till Göteborg nästan till samma tid som vi skulle kommit fram med bussen så vi var nöjda. Släppte av tjejerna vid Nordstan och sen bråkade vi med varandra och gpsen tills vi kom fram till Eriksberg ;-) Fidde gillar inte mig som kartläsare och jag tycker att jag är en perfekt kartläsare, därav sura miner. Haha.
Framme på hotellet fick vi checka in tidigt och kunde lämna av våra väskor och ta några djupa andetag innan vi mötte upp Emilie, Richard och Lukas för en snabbfika innan vi skulle till kyrkan.
 
 
Blev inte så mycket bra bilder från dopet, tyvärr mest ryggar och människor vi inte känner i bild (eftersom det döptes en liten tjej samtidigt). Tyvärr hade denna präst ett lite klumpigt sätt att hålla ceremonin tycker jag. Såg bilderna från Elliott's storasysters dop och den prästen hade en liten annan taktik och den var lite bättre ;-) Men Elliott blev döpt och var glad så det var ju huvudsaken. En bild på hela familjen Mitchell och faddrar kan jag ju bjuda på, hihi.
 
 
Efter dopceremonin så bjöds det på frallor och cupcakes. Mums. Och paketöppning såklart. Vi gav en uggle-spargris och en uggleskallra från pumpkin.
Efter fikat bar det av till hotellet, för en kort vila och dusch innan jag, Fidde, Emilie, Richard, Sofie och Jamie gav oss ut på stan för att äta. Miss Sophie var kvällens restaurang. Toppen. Jag valde ryggbiff med hasselbackspotatis och svamp medan de andra valde Sophie's choice som var som en mixbricka med en detalj från rotisseriet, två detaljer från grillen, korv från grillen och massor av tillbehör. Grymt mysigt, udda inredning helt i min smak, god mat, trevligt sällskap och världsgod efterrätt. Jag drömmer om den fortfarande. Den där hallonsorbeten var superb.
 
 
Den kanske inte ser mycket ut för världen men lovar er att den var toppengod. Hallonsorbet på en bädd av choklad"jord" som Johannes skulle kallat det och med lite chokladmousse.
 
På söndagen väntade såklart hotellfrukost, mums. Sen en liten fika hemma hos Mitchell's innan vi for hem.
 
 

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0