Fullt upp

Oj vad jag har hunnit med mycket idag, nu är jag totalt slut!! Det kanske inte är så mycket för mig i vanliga fall men för denna veckan (började sämst, skriver om det i ett annat inlägg) och den senaste tiden så är det mycket ;-) 

Började dagen lite slött, lite frukost med många pauser med vila. Sen vid 13, kände jag mig pigg och tog tåget till Värnamo för att hämta hem trafikskolans nya bil. Det är något speciellt med det där när pappa köper ny bil till firman. Minns när jag var mindre och pappa kom hem på kvällen så "sprang" både jag och Joanna ut för att titta på den nya bilen. Spännande för "på den tiden" så var det nästan alltid något litet nytt från bil till bil. Minns speciellt en gång när det var en ny SAAB (om jag inte minns fel) och lyset i bilens tak släcktes av sig själv efter ett tag, wow! Minns att vi stod på dörrtrappen och väntade på att den skulle släcka. Haha. Nu är det mest lite pirrigt och spännande och köra bilarna när de är nya. Som idag, så ny att det fortfarande var lite plast kvar här och pappmatta under fötterna. En speciell känsla.

Sen bar det av en sväng på EKO och titta lite innan jag åkte hem. 
Satte en vetedeg så fort jag kom hem och gjorde några kanelsnurror, en krans och lite skorpor. 

Fidde kom inte hem från jobbet förrän kl. 19, tydligen inte så bra att vara sjuk i två dagar just nu som han varit denna veckan! Vi åt och kollade på reprisen av Dessertmästarna. Lite pinsamt program måste jag säga. Gillar ju Roy & Sebastian otroligt mycket men att de inte tog ut Philip blev jag lite besviken på!! Så hemska desserter han gjorde, hua!!

Sist men inte minst så hade jag planerat att sy hos mor&far i helgen men nu så kommer syster ner med Villebattingen ;-) imorgon. Så kände att det är lika bra att börja ikväll för dels vill jag umgås med dem, jag kommer få mindre hjälp av mamma ;-) och eventuellt vill någon liten kanske titta på och typ välta ut nålburken osv. Hihi. Så vid halv 9 ikväll satte jag igång att klippa ut mönster, klippa tyg, sy och nåla utav bara tusan så nu har jag kommit en bra bit på vägen tills imon men ändå mycket kvar. Men vad roligt det är att sy när man väl kommer igång. Dock har jag ju sämst tålamod och det syns tyvärr på det jag syr ibland för jag slarvar lite :-( 
Hoppas kunna visa resultat på söndag, vad jag pysslat med.

Nu ska jag bara kasta mig i säng och hoppas somna bums. Imon ska jag titta på och lära mig lite av jobb hos pappa, sen är det marknad i byn och så kommer som sagt syster ner med Ville så det lär bli fullt upp imorgon oxå!

Hoppas ni haft en go fredag!

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0