3 dagars renovering

Nu har vi kämpat i 3 dagar med att renovera vårt hus, med mycket hjälp av föräldrar och syskon. Idag var det segt att gå upp, jag har jätteont i kroppen och illamående och yrsel var tillbaka en sväng idag. Man rör ju sig på ett helt annat sätt än annars och nu mycket mycket mer än vad jag brukar göra så det är väl inte konstigt att det känns. Sen är det visst någon liten som envisas med att ligga och trycka på ett fäste så det känns som någon boxat mig i magen och att jag har världens blåmärke. Men jag försöker kämpa på så gott det går.
 
 
Fidde har tillsammans med sin bror och pappa lagt golv. Mamma och pappa blev tilldelade att hjälpa mig med hallen och lite köket. Jag hade tänkt fokusera mest på hallen, men det har slutat med att jag hjälp till lite överallt eftersom jag haft sådana bra hjälpredor ;-) Hela golvet i vårt sovrum har jag och Fidde lagt tillsammans igår och idag, det är jag grymt stolt över! Vi överlevde båda två och tjafsade inte för mycket, haha. Dock när jag väl sitter på golvet så blir jag kvar där ett tag så det är mest Fidde som får upp och springa och jag hasar mig runt på golvet, men det funkar!
 
 
Just nu är alltså 4 hela golv lagda av 6, på 3 hela dagars arbete, det är rätt bra ändå tycker jag. Fidde hann till och med att börja på skorpans rum idag, så snart är det "bara" det stora tv-rummet kvar som har en hall som hänger ihop. Kul när det går undan och man ser resultat eller i alla fall få ett hum om hur det kommer att bli.
 
 
Nu kommer lite bilder, dock är det ju mycket kvar att göra men här är i alla fall det som hänt sedan i torsdags. Brukar ju klaga på en del mäklares bilder, men tusan det är inte lätt alla gånger att få till bra bilder där det mesta får plats i bild, men ni får hålla tillgodo. 
 
 
 
Hantverkarmiddag. Emilie hämtade lite mat till oss i fredags kväll, toppen! Så fick vi lite energi till att göra klart datorrummet.
 
 
Vid 23-tiden var vi tre klara med golvet, ja jag hjälpte till också men tydligen var det viktigare att få med killarna och öl på bilden.

 
På lördags kvällen kom Joanna, Per, Ville och Elli förbi för att titta till arbetet. Vi hade pysslat hela dagen med golven och hallen. Jag och Fidde var precis på väg att börja med vårt sovrum när Ville såg dammsugaren och smart som han är såg han att det skulle dammsugas där så han fick pyssla med det medan vi andra pratade och plockade fram inför golvläggandet. Perfekt barnarbete, hihi. När de åkt, så började jag och Fidde lite lätt med golvet innan vi slutade för kvällen med mat hos mamma och pappa.

 Halvvägs idag på förmiddagen, glömde dock ta ett kort när det var färdiglagt men det kommer. Inte riktigt rättvis i färg  men men.



Så här såg hallen ut före påbörjad renovering.
 

Påbörjad renovering. Elen är lite omdragen och de gamla 70-tals strömbrytarna är bort, taket är vitmålat och fräscha nya tapeter är på väg upp.
 
 
 
Nästa helg blir det till att sätta upp pärlsponts-bröstpanel som ska målas vit.

 
Så här såg det ut när vi åkte från huset ikväll. Så småningom kommer vi väl försöka måla dörrarna lite och byta handtag på dörrarna. Kanske lite svårt att fatta hur det hänger ihop med dessa bilder men kanske kommer lite bättre bilder framåt.
 

Kökslådorna fick också en uppfräschning i form av nya handtag. Det är samma färg på dem som på knopparna från förra hus-inlägget men de ser lite silvrigare ut på denna bilden.
 
 
Fortsättning följer....
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

kul att se före o efter!

2013-11-03 @ 22:11:06
Postat av: Fidde

Najs najs =)

2013-11-10 @ 22:43:02

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0