Göteborg och Robbie Williams

Sedan dagen jag införskaffade mig CD-skivan (ja, minns ni dem?) Robbie Williams - Live at Knebworth 2003 har jag önskat att jag var där. Sagt att när han kommer till Sverige nästa gång så ska jag gå. 2006 missade jag helt, men 2013 då, DÅ VAR JAG DÄR!
Det var i mellandagarna i julas, när vi satt och degade i soffan på Saltkråkan som jag såg att han skulle komma till Göteborg i juli och jag skrek ut till syster & co att vi måste gå. Per som är lika Robbie-frälst som jag, var på också, medan de andra två lite skeptiska för de är inte lika förtjusta som vi. Men i lördags när vi stod och lyssnade och njöt tror jag att varken Fidde eller Joanna ångrade sig. Jag njöt till fullo och var sjukt nöjd. Tyckte att de gamla låtarna, de som var med på skivan från 2003 var nästan identiska med känslan på skivan. De nya låtarna kunde han skippat, de var inte bra och då sjönk hela stämningen tyvärr. Jag vet inte vart de dåliga recensionerna kommer ifrån för jag var då inte besviken och tyckte inte det var dåligt. Jo, okej de nya låtarna men de var inte de jag var där för att lyssna på.
Och när showen avslutas med "Angels" och hela stadion sjunger med, även när musiken tystnar, då får man gåshud och vill liksom aldrig att det ska ta slut. Fantastiskt. Då glömde jag bort det fulla gänget som stod bredvid och typ PÅ mig hela konserten, de som dansade, skulle fota varandra hela tiden och som steg på mina fötter med sina klackar om och om igen.
 
Vi hade en helt underbar dag i Göteborg i lördags. Innan konserten så tog vi oss en matbit på stan, vi hittade ett helt ok ställe där alla blev nöjda till slut. Sen fick jag och Joanna springa fritt medans Fidde och Per laddade upp med ex antal öl på en uteserveringen vid avenyn, innan vi åkte tillbaka till hotellet och vilade och gjorde oss i ordning innan det var dags att äta igen. Ja, den biten pizza kändes lite onödig kanske men vi hade nog saknat den på kvällen om vi inte tvingat i oss den. Sen följde vi bara strömmen av folk som var på väg mot ullevi och i kön till ingången mötte vi inom loppen av 2 minuter tre välkända ansikten från hemifrån, dock träffade jag aldrig Felicia men vi ses snart ändå. (Hoppas ni hade lika kul som vi)
 
Efter den underbara konserten så hade vi bara några minuters gångväg hem till hotellet och det var skönt för jag var såå trött. Vi tog en stopp på hotellets bar innan vi gick upp och la oss.
På söndagen var det hotellfrulle och sedan gick bilen hemåt. Toppenlördag i Göteborg helt enkelt.
 
 
Medans de här på pajsarna drack öl så...
 
...vilade vi lite.
Vet inte om ni ser mig eftersom jag smälter in i golvet men det är jag som sitter bredvid Joanna ;-)
 
 
I veckan väntar en tripp till Österlen och passa på att snika sovplats i svärföräldrarnas husvagn ;-) Innan vi far till Tallinn med mina föräldrar i några dagar.
 
 
Hoppas ni har en fin semester och har lika härligt väder som vi har här i Småland.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Papps

Jag kan instämma i att det var en mäktig upplevelse att se Robbie W. Tycker också att han lever lite på gamla meriter. Helt klart är att han kan det han håller på med. Han fick bättre recensioner i Köpen hamn. Vi "hyggede oss" med danskarna och tog sen tåget tillbaka till Malmö.

2013-07-23 @ 23:24:47
Postat av: Anonym

Ja jag hyggade mig med min bänkgranne!!! Var nära att "putta" ner henne från hyllan i ren frustration över att hon skulle stå och dansa hela tiden med stora rörelser. Varför köper man då sitt biljett ?????????????????? /undrar anonym

2013-07-23 @ 23:49:24

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0