Högt och lågt

Ja denna veckan har verkligen bestått av högt och lågt, känslomässigt.
 
I måndags fick jag gå hem från jobbet för jag mådde så dåligt, helt otroligt att det ska hålla i sig. Jag blir totalt knäckt. Så jag gick hem och vilade hela dagen, sov under stora delar, så vid kl. 17 var det dags för en andra titt på ett hus som vi var intresserade av. Första titten var med mina föräldrar och nu i måndags kom Fiddes föräldrar och bror och tittade med oss. Alla tyckte det var bra och hade inga stora invändningar och både jag och Fidde hade samma känsla som veckan innan.
 
Så på tisdagen la Fidde ett bud. Innan det telefonsamtalet gjordes så var vi i Värnamo på rutinultraljud v.18-20. Helt otroligt att få se skorpan igen, om än lite svårt för någon hade svårt att vara still. Allting såg bra ut och barnmorskan hade ingenting att oroa oss med, skönt. Efter det gick vi och visade bilderna för mormor en snabbsväng. Det gladde henne lite kändes det som och då blev jag glad också. Sen for vi hem och jag hann vila en timme innan jag hade bokat klipptid hos Johanna. Av med allt det långa, säkert en 20cm rök, så nu är det kortkort. Sen hann jag med i omgångar med mycket vila emellan att göra en smörgåstårta som jag lovat min mormor för många veckor sedan. Hon ville tack hemsjukvården för all hjälp med en tårta. På kvällen ringde mäklaren med ett motbud som vi ändå var rätt nöjda med så vi fortskrider med huset. Spännande.
Det var en väldigt konstig kväll, ett glädjande besked men jag kunde tyvärr bara tänka på morgondagen och det jobbiga med den.

För på onsdagen var det dags för min morbrors begravning i Köpenhamn. Upp i ottan för att hinna få i min lite frukost, packa det sista och leverera smörgåstårtan innan vi skulle åka. Leverera tårtan var inte det lättaste, jag orkar inte berätta hela historian men jag fick i alla fall inte fatt i rätt personer så Fidde fick lämna den efter MÅNGA om och men på eftermiddagen, till slut kom den till rätt personer. Så jag var rätt knäckt redan innan vi lämnat Skillingaryd och bättre kunde man väl inte hoppas på under dagen. Det gick bra att hämta mormor och vi tog oss ner till Helsingborg utan problem, där mötte vi upp min andra morbror och hans söner, mina kusiner. Vi tog båten över och stannade till i Helsingör för lite mat i magen och toalettbesök innan vi åkte mot Köpenhamn. Väl framme i Köpenhamn tyckte vi att vi hade lite tid så vi planerade att gå och ta en kopp kaffe innan begravningen, så vi parkerade precis utanför kapellet. När vi precis hade parkerat kom två av Bosse äldsta vänner som vi hälsade på och pratade med, det var tur att de kom för det gjorde att vi inte hann att ta ut mormor från bilen innan ett hällregn öste ner över oss. Inget paraply höll och vi blev dyngsura innan vi kom på att vi kunde springa in i bilen och skydda oss lite i alla fall. Och i bilen satt vi. Ett bra tag, till strax innan det började, så det blev ingen kaffe men vi klarade oss. Så i kapellet satt jag plaskblöt nedtill men vad gjorde det?!
Själva ceremonin var fin. Det spelades opera och det är så mycket Bosse över det så jag tänkte att han satt och lyssnade och njöt i kyrkan också. En annan av hans äldsta vänner höll ett så fint tal och sa så träffande saker om min morbror som jag tror alla kände igen. Sen höll Henrik ett tal och min moster, Bosses tvillingsyster, läste en dikt. Jag blir så imponerad av henne, så starkt gjort! Efter gravsättning så bjöds det på mackor på det kvartersfiket som vi planerade att ta en kopp kaffe på innan. Vi blev inte så långvariga då det var litet och det blev stimmigt och mormor var så trött. Så min familj och min morbror's åkte mot Helsingör och Helsingborg igen. Mamma och pappa hade bokat två rum på ett hotell i Helsingborg för att mormor (inte vi heller tror jag) inte orkade med att åka hela vägen hem samma dag. Det var skönt att landa på hotellet. Vi satt i ett rum och pratade lite innan morbror och kusiner åkte hemåt. Men strax därefter kom moster med familj och jag och pappa hade sprungit ut efter kines-take away. Så vi hade en liten picknick i hotellrummet, mysigt. Klockan hade börjat bli rätt sent så när moster med familj åkte så gick jag och syster ner till vår svit. Det hade blivit ett missförstånd, vi fick sviten och de andra handikapprum. Så vi hade ett stort, stort badrum och ett "vardagsrum" och ett sovrum.
 
Efter en dålig nattsömn för alla utom syster så åt vi bara frukost innan vi åkte hem mot Värnamo och Skillingaryd igen. När vi kom hem till skillingaryd så kom snabbt Ville och Per dit och det behövdes lite Ville-tokigheter för att vi andra skulle vakna till och bli lite pigga igen. Underbart. På eftermiddagen efter Fidde slutat jobbet så åkte vi till stan för att gå runt på byggvaruhus för att kolla vad saker, vi är intresserade av, kostar. Nyttigt tror jag innan man börjar drömma sig bort allt för mycket i husrenovering.
 
Fredag bestod av besök hos barnmorskan för en extra koll av vikt osv. Inte riktigt på väg åt rätt håll ännu, men hoppas hoppas på att det vänder snart. Sen diska, tvätta, baka och rensa resten av dagen.
 
Lördagen kommer att bestå av roligheter men jag kan inte nämna något förrän imorgon.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0