Senaste tiden i lång text och lite bilder...

Det blir lite tomt emellanåt här på bloggen men ska försöka att bli lite bättre på att uppdatera. Då ska vi se var vi var senast... Trysil ja. Då får vi slå lite i kalender för att se vad som hänt sedan dess. Det tycks bara stå notiser som tvätta, städa och fika i kalendern, förstår inte det. Haha.
 
Men långfredagen i alla fall så åkte jag, Fidde, pappa och Per till Isaberg för att prova Fiddes nya skidor och för att säga adjö till säsongen. Det var halva priset på både skipass och skiduthyrning. Men bara jag som behövde hyra skidor och stavar, de andra har ju numera eget. Attans med för det var VRÅLlång kö, aldrig varit med om dess like till kö. De har också byggt om och flyttat shoppen & uthyrningen sedan sist jag var där, för förr kunde man hoppa förbi alla som skulle prova pjäxor och gå direkt på skidorna men det gick icke nu så jag fick stå i kö under hela förloppet. Men efter en dryga timme kan jag så ut på andra sidan med lätt de goaste skidorna jag stått på, på länge! Men tyvärr är ju Isaberg ett sorgligt substitut, när man inte kan vara i fjällen. Man åker mer lift än i backen och i backen får man knappt upp farten och snitzen innan man är nere och ska åka lift igen. Ja vi har blivit bortskämda de senaste åren med Sälen och Trysil. Nästa år får vi nog börja med Isaberg och inte avsluta med det. Fidde var nöjd med skidorna i alla fall, om än lite ovant när han åkt på ett par andra en vecka precis innan.
 
Sen på påskdagen var det dags för herr FiddeJ att fylla år. Jag väckte honom med frukost på sängen och skönsång i fast forward. Jag hade överraskat honom i vecka med att köpa ett par gamla skidstavar åt honom så han skulle ha det när vi åkte till Isaberg, men jag hade också köpt lite tråkiga presenter så som strumpor och en tröja. Vid 2-tiden kom min familj på fika, Fiddes familj var ute på vift. Sen vid kl. 6 var vi bjuda på årets första grillning hos Emilie, Rille & Lukas. Mmm vad gott det var. De hade gjort en tårta till Fidde också, så han fick sig en redig tårta med.

 
På annandag påsk åkte jag, mamma och pappa iväg tidigt för att ta en snabb visit till Ullared. Ni kanske undrar vad vi skulle göra där, jo... det finns ett jättestor varuhus där, tror det är störst i Skadinavien. Gekås heter det. Hahahaha. Det blev lite saker handlade men mest det gamla vanliga tråkiga. Men på MQ utanför hittade jag en klänning som jag hoppas kunna ha på ett stundande bröllop, wiho. Det blev som sagt en snabbtur för kl. 4 hade vi avtalat fika med Fiddes familj. Slutade med att Ebba stannade till kvällen och såg nya Game of Thrones med oss. Mysigt.
 
I lördags var jag i stan och var lite barnvakt åt Ville medans hans föräldrar shoppade loss lite. Inte så svårt att var barnvakt på stan, det finns alltid något att titta på. Haha. Hovrättstorget var rätt kul, fullt med fjädrar, en grävskopa, duvor, vattenpölar och sist men inte minst massa GRUS!!
 
 
Igår slängde jag ihop en tårta till han som hjälpt mig med bilen så Fidde fick åka upp med den. Nog den fulaste tårta jag gjort, så pinsamt men den smakade tydligen bra så Fidde för han var tvungen att fika med dem. =)
 
 
 
Ja det var väl den senaste tiden. Närmast på schemat är att köra svärmor till stan imorgon och fika med Clara, på torsdag hoppa in och jobba lite på gamla jobbet och på fredag ska jag städa hos mormor och på kvällen kommer Clara och Erik och har fredagsmys med oss. Sanna, min fina vän kommer hem på fredag också efter 2 månader i US of A. Så henne ska jag träffa nästa vecka ska bli sååå kul!
Resten av nästa vecka gå ut på att baka en regnbågstårta och en smörgåstårta, som jag gjorde till min examen, till farmors 90-årskalas.
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor Inga-Lill

Det var en hel del som hänt, tycker jag. Ville och du var så söta. Det är så roligt att läsa dina bloggar.

Svar: Och det är sååååå roligt när du kommenterar mina inlägg!! Kram på dig!!
Lisabeth

2013-04-10 @ 13:49:51

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0