Snurriga veckan

Efter en vecka nerbäddad med förkylning så såg jag fram emot att få komma till skolan och baka lite igen. Men känns som jag nyst och snorat ut en del hjärnceller för tusan vad ostrukturerad jag varit igår och idag. Vet inte vad jag gör riktigt, känns som inget blir gjort osv. Men något har jag nog lärt mig i alla fall. Men idag har jag mest varit irriterad för inget går som jag vill och inget ser ut som jag tänkt mig. Åhh jag blir irriterad bara av att skriva om det nu.
Först var det mina formkakor som jag pysslat med igår och idag. Jag hade en idé om att det skulle vara fint med några strösselpluttar, som jag hade här hemma, på mina mazariner men det bara smälte ihop så de syntes ju knappast. Till "katalanerna" blev det väldigt tråkigt med bara tryffel uppepå så jag tyckte lite färgglatt strössel kunde liva upp, men det blev inte heller bra så det fick bli lite choklad i vitt och brunt men det slutade med att det såg ännu konstigare ut till slut.Får ta och testa igen om någon vecka.
Sen fick jag och Johannes i uppdrag att göra kristyrdekorationer till lärarens sons tårta till helgen. Det gick ju åt skogen det också. Inga färger som stämde, svår bild + Sverige's ostadigaste kvinna på handen. Men det ska jag testa på lite imorgon igen tänkte jag.
 
 
 


Men för några som det gick mycket bättre för var Felicia och Michaela som idag gjorde slutprov. Felicia för Konditori C-kursen och Michaela för Bageri- och konditori B-kursen. Michaelas sista vecka :-(
 
 
 

Bra jobbat brudar!! ;-)
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: felicia

Du får skärpa dig! Dina formkakor blev ju jättefina! :-) kanske inte som du tänkt dig, men superfina! Och kristyrbilden blev du asbra föratt göra den svåraste bilden någonsin! ♥

Svar: Sötfia! Jag ska testa göra kristyrbilden imon igen, nu tar jag tusan med mina karamellfärger hemma haha för att få de färger jag vill ha =)
Lisabeth

2012-09-18 @ 19:39:15

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0