Fredagen

Igår hade jag en pysseldag med Anna-Maria och Felicia här hemma. Tanken var att vi skulle pyssla med marsipanrosor och testa "gumpaste" som vi köpte förra helgen, men när vi såg mina cakepopsformar så kände vi att det måste vi prova. Så vi sprang till affären ännu en gång för att handla det som inte fanns här hemma.
Vi hade föreställningen att vi skulle göra fina cakepops i stil med de här:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men för det första blev degen som skulle vara i alldeles för fet och lös så det knappt gick att forma dem. Sen stelnade inte chokladen som vi ville. Sen förstördes formerna när man doppade dem. Så JA, vi blev rätt sura alltihopa. Jag tröttnade och gav upp helt och hållet när det blev så fult, tror Anna-Maria också gav upp medans Felicia var ihärdig och fick ett gäng riktigt fina till slut. Tror inte jag kommer vilja göra om det, men måste väl testa med något annat recept också innan jag ger upp totalt.
 
 
 
Det började bra, ordning och reda och väldigt hoppfulla.
 
 
 
Slutar i kaos och besvikelse...
 

 
Detta var väl den finaste som jag kunde åstadkomma, en av mina 12. Haha. Fail!
 
 
Men roligt hade vi.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0