V.45

Glömde lite bort bloggen förra veckan... Tiden sprang iväg, och det verkar fortsätta i samma tempo denna veckan! :-(

Förra veckan hade jag s.k. projektvecka, eftersom min "partner in crime" jobbade förra veckan så passade jag på att göra lite saker som jag ville öva på. Tyvärr hann jag inte med allt jag ville öva på eftersom jag skulle ha hand om butiken en hel dag oxå :-(

Men vetekransar, bitar och modelleringschoklad och lite annat smått och gott blev det i alla fall.


Idag har det gått lite åt skogen men det blev fyllningar till skalpraliner och halvfärdiga praliner som vi ska göra klart imorgon. Bilder på detta blir det nog imon.


Men nu blir det bilder från förra veckan.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/161203/images/2012/pic_50a13039ddf2b34f5a000539.jpg" class="image">


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor Inga-Lill

Kransar behöver du då inte öva på, de var så jämna och fina. Vad var det andra för godsaker tro?

Svar: Det andra är "puckar". Det är mazarinmassa som är bakad i ugn som har ett lager av citrustryffel uppepå och sedan marsipan och sedan doppade i choklad.
Lisabeth

2012-11-13 @ 10:09:40

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0