Sweet

Igår fick vi klart alla våra praliner, puuh. Nu har vi bara dekorera våra chokladaskar (idag) och göra geléer och marmelader (nästa vecka) sen är sista kursen på utbildningen slut. :-(


Jag är väldigt nöjd (hör och häpna) med min temperering av chokladen som skulle i skalen till pralinerna de hade jag fått fin glans på, dock lite mycket luftbubblor men för att vara första gången är så det godkänt! Både jag och Sanna var nöjda (tror jag) med vårt slutresultat, men såklart kan man bli bättre!

Men oooo så sött det är, det är så att man bara känner hur tänderna fräter sönder när man tar ert smakprov.

Bilderna nedanför är på de olika sorterna vi gjorde, får skriva imon om smakerna, och på mig när jag stajlar med det jag tycker är skitjobbigt men nog var rätt bra på ;-), temperera choklad!


Efter skolan åkte jag hem till Adisa och vi har haft en myskväll i samma anda som för flera år sedan, lite film, snack och bara umgås. Sov där inatt, kul!!



Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor Inga-Lill

Jag blir alldeles matt, när jag ser hur mycket smarriga godbitar du hunnit med. Du har blivit proffs, tycker jag

Svar: Mm, det är så gott men sååååå sött. Proffs är väl att ta i men på god väg HAHAHA!!!
Lisabeth

2012-11-14 @ 11:33:34
Postat av: mamma

Herregud är de handgjorda???

Svar: Vi har ju gjort dem själva men de är ju gjutna praliner, det är ju formar som vi häller chokladen i och sedan fyller med fyllning och sedan när det stelnat så gjuter man dit en bottenplatta. =)
Lisabeth

2012-11-14 @ 17:50:01

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0