Det blev en trevlig lördag

Dagen började med att jag och mamma åkte till Lagan och Ljungby, för mamma hade hört om en stor second hand och att torget i Ljungby var trevligt. I second hand-affären var det mycket men inte de fynd jag hade tänkt att hitta men det blev en vas till oss var. Sen bar det av till Ljungby och vi hade lite otur med vädret, det var blåsigt och regnigt men vi tog oss runt och tittade lite. Det var mest blommor men det är ju så vackert så det är ju bara kul. Blev lite blommor och färska räkor, mums. Sen kikade vi runt lite i Ljungbys butiken och det fanns en del mysiga men det roligaste var nog de två delikatessbutikerna som de hade. En åt vi en god lunch på också. Stekt kyckling med potatisgratäng och "fräcka" (enligt hon i butiken) grönsaker till.

När vi kommit hem igen så åkte jag iväg igen till Jönköping för att träffa Adisa. Det blev fika och vi bakade lite scones. Kul att träffa henne, det blir inte så ofta.

När jag skulle åka hem igen efter några timmar så tänkte jag att jag svänger förbi Willys för att handla snabbt. Det gick väl på kanske 5minuter. När jag kommer fram i kassan så ringer min telefon, jag svarar och i andra änden är det en ung kille som säger "Hej Lisabeth! Jag undrar om du tappat bort ditt bankkort?" i samma sekund som han säger det så ser jag ju i plånboken att jag inte har något kort att betala med. Då kommer jag ju på att jag glömt att ta ur det när jag betalade 1kr för att stå parkerat. Jag försöker göra två saker samtidigt, prata med damen i kassan och han i telefonen. Det blev hel tokigt kan jag säga men jag hojtar att jag är på Willys och kommer ut nu. "Okej" hör jag honom säga och jag lägger på. Kommer sedan på att han vet inte hur jag ser ut och jag vet inte vart han är eller hur han ser ut. Men när jag kommer ut så tittar jag runt och de som står där verkar inte bry sig om mig men så ser jag tre unga killar komma gåendes och efter några konstiga blickar oss emellan så frågar jag om det är de som har hittat mitt kort och då skiner de upp alla tre och räcker leendes över mitt kort och berättar vad som hänt. Jag blev så himla glad alltså, jag älskar att få mina fördomar motbevisade. Jag kom på precis när jag skulle gå att jag måste ju ge en hittepeng, den fick jag tvinga på dom. Jag blir liksom glad nu bara av att tänka på det. Sån tur att det finns lite rediga människor här i världen =)

Nu ska vi kika på Game of Thrones och käka räkor och ett annat gojs som jag och mamma köpte på en av delikatessbutikerna.



Vi satt och åt precis bredvid ostdisken

 

Kycklingen och de "fräcka" grönsakerna.

 

Nya vasen och nya blommor.
Hjälp oss, vad heter blommorna??

 



Vad har du på ♥ ?
Postat av: Mormor Inga-Lill

Vet inte vad blommorna heter, men vasen var jättesnygg. Härligt att du träffade på hyggliga killar, det har jag ju gjort en gång. De där killarna finns ju, fast man inte trodde det.

2012-05-13 @ 10:45:54

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0