Bettan är så tllöööööttttt!

Upp i ottan för sista gången på ett tag, kl. 4 ringde klockan och det kändes rätt gött att stänga av den och för att sen inte aktivera den igen. Det var en toppen sista dag på praktiken, dock bara för jäkla varmt. Det går ju inte att baka något typ för allt bara blir kletigt ett rinner bort. Men efter mycket slit fick vi till en hel del idag också. Samira, min lärare kom på besök också. Henrik och Kerstin har väntat i 5 veckor på att deras gamla arbetskamrat skulle dyka upp, hihi.

Jag hade gjort Limetårta som tackfika och så hade jag med en blombukett till dem alla också. Antingen så är de duktiga skådespelerskor eller så gillade de tårtan för alla damerna ville ha recept. Jag tycker själv den är god i en liten mängd, men just att den är så smidig och enkel gör den till en toppen tårta.

På tal om tårta, så har jag sedan jag slutade praktiken vid 12 idag bakat tårta fram till halv sju ikväll, med ett kort avbrott ;-).
Jag tänkte jag skulle bjuda min mamma och Fiddes mamma på tårta nu till mors dag. Mamma skulle komma hem från kurs lite senare så jag och Fidde åkte upp till dem och började göra mat medans pappa åkte och hämta mamma. Fidde gjort potatissallad och jag fixade kyckling och vanlig sallad. Det blev en riktigt festmåltid och mamma&pappa behövde nästan inte lyfta ett finger. Vi kom alldeles nyssens hem och nuuuuu är jag tllllöööööööttttttt. Hu jag har så ont i fötterna.


Nej nu får jag dåligt samvete för att jag klagar! Det finns folk som har det sååå mycket värre!! Som inte får fira sin mamma på söndag på Mors dag, åh det knyter sig i magen. De finns i mina tankar - 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Tusen tack för mat och tårta, det var jättegott och skönt att bara få ta det lugnt. Puss

2012-05-26 @ 09:43:11
Postat av: Mormor Inga-Lill

Det var jättegulligt gjort. Såå roligt för mamma att komma hem till sådant, känna sig efterlängtad.

2012-05-26 @ 11:49:26

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0