Dag 5 i bageriet

Som omväxling så har jag bakat tårtbottnar i skolan idag. Haha. Ett mörkt anslag, budapestbotten och biskvibotten blev det till slut. Jag höll på att spy när min lärare gick igenom vad jag skulle göra imorgon för jag är fortfarande mätt från helgens sockerkick. Min station imorgon är konditori-delen och där ska jag göra en Noblestårta som det kommit in en beställning på. I denna maffiga tårta så är det alltså alla tre bottnarna som vi bakade idag i olika lager med chokladtryffel och vaniljkräm i mellan. Så det ska bli spännande att göra imorgon, vi får se hur det går.


Sen blev jag överlycklig när jag kom ut från skolan och såg att min andra lärare mailat mig och sa att jag fick 75/80 rätt på provet jag skrev i torsdags, alltså MVG!! Super duper nöjd. Vet inte om det är så bra egentligen att gå ut så hårt direkt, men men kul är det alltid i alla fall.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Alltid kul med MVG ju, men du ska ju inte känna att det är tvång;)! Grymt BRA jobbat sis!! Du är BÄST!!!

2012-03-12 @ 20:21:02
Postat av: Emilie

Grattis till MVGt!!! den där tårtan låter ju verkligen supergod!!!

2012-03-12 @ 21:30:05
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se
Postat av: mormor Inga-Lill

Grattis både till Mvg. och tårta. Du behöver egentligen inte gå kursen.Du är en naturbegåvning.

2012-03-13 @ 12:52:11

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0