Torsdag

Jag skrev ett långt inlägg idag på frukost-rasten men poff försvann det, jag blev lite lätt lack om man säger så. Det jag skrev om var i alla fall:

  • ...att jag just hade skrivit mitt första prov på denna utbildningen, Livsmedelshygien. Det kändes okej, inget MVG direkt men godkänt blir jag förhoppningsvis. Vissa saker kände jag mig väldigt säker på och vissa saker var ju så grymt irriterande att man inte läst lite mer om. Men men så är det ju alltid. Nu väntar jag med spänning på vad jag får för resultat.
  • ...att jag i tisdag stod i butiken och att det var väldigt nervöst men gick alldeles utmärkt. Det var dag 4 i bageriet, men det blev inget bakat. Det var dock väldigt långtråkigt eftersom efter frukostruschen som gymnasieeleverna stod för så kom det fyra personer och handlade under de resterande 3,5 timmarna. Men jag kunde ägna mig åt att plugga inför provet och sen kom några av min kurskamrater och prata med mig lite. De är så söta och goa de flesta av dem. Vissa har man kommit närmare än andra.
    En tjej, kvinna kanske är det rätta ordet, är så himla söt och snäll. Varje gång jag har varit i bageriet har hon varit där så vi har pratat ganska mycket. Hon har läst i ett halvår och har tidigare jobbat inom restaurangbranchen så hon har koll, men bara bott i Sverige i två år. Hon är så duktig på svenska och vill prata för att öva och hon vill alltid hjälpa en om man undrar något. Hon stod hos mig ganska mycket under tisdagen och hon tog sig an att korsförhöra mig inför mitt prov. Kommer sakna henne när hon slutar, visserligen några månader kvar men ändå. Det känns bra att man har några man känner att man kan ty sig till och som inte verkar tycka man är dum i huvudet för att man undrar vad kakorna kostar, som vissa andra verkar tycka.
    Det var kul att stå i butik igen, lite flashbacks från Stadium och JD sports kom, men inte samma ångest som kassabiträde på JD framkallade. Fick bra omdöme av min lärare, hon tyckte jag var ett trevligt butiksbiträde, glad och positiv. Så det kändes toppen att få lite feedback.
  • ...att jag igår, onsdag, pluggade inför provet och bakade anslag om vartannat. Det känns inte lika skolkigt att baka istället för att läsa i böckerna som det kanske hade gjort om man läst till något annat yrke, hihi. Jag undrar hur det kommer sluta på lördag och söndag, undrar om jag kan bjuda på någon tårta eller om det får bli köpetårta... Återkommer!

 

Jag åkte hem tidigare idag för jag kände migränen börja komma tillbaka och vi skulle bara sitta och läsa i böcker och skriva på fördjupningsarbete (som jag helst gör hemma) i 2 timmar. Så jag har vilat ett bra tag nu och ska snart dra igång med tvätten och nästa omgång anslag.




Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0