Fredag

Jag är helt slut nu. Jag har jobbat i "Bettan konditori" hela dagen, från klockan 10 tills nu. Känns ändå som att jag inte gjort en dugg. Jag försöker påminna mig hela tiden om att det är släkten som kommer på fika och att det inte är gesällprovet jag ska göra. Allt som kan gå fel, har gått fel och jag funderar allvarligt på att ställa in båda kalasen. Hoppas det känns bättre imorgon.

Provade i alla fall att göra egen sugarpaste och marshmallowfondant (MMF) idag och det var skojsigt. MMF var superduper klibbigt och jag mitt pucko började ju klabba med händerna!! Kan säga att det blev mycket svinn där. Haha. Fick be Fidde skrapa mina händer innan jag kunde tvätta av dem.
Nu ikväll har jag pysslat med tårtdekorationerna och kan säga att det är livsfarligt att arbeta med sugarpaste, jag smakar ju hela tiden.


Håll tummarna för mig att det går att äta det jag bakat och att allt inte går galet imorgon.


MMF-klumpen efter mycket kämpande.

 


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Haha jag tycker det ser ut som du bara roar dig hela dagen. Du tänker bara på nöjen men tårtan ser superfin ut :-))))

2012-03-10 @ 08:51:47
Postat av: Joanna

Åhhh, så himla fin!! Vågar knappt sätta kniven i den där juuu:)! Det kunde lika gärna vara gesällprovet direkt för så fin är den, enligt DIY-bagaren Joanna;)

2012-03-10 @ 15:04:07

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0