Dag 3 i bageriet

Okej, jag är helt slut! Det var inte det bästa att vara lite halv sjuk, som jag varit idag och jobba i bageriet samtidigt. Min hjärna och kropp är helt slut, trött som bara den. Blir till att vila resten av dagen för att vara fit for fight imorgon.

Idag har vi i alla fall gjort anslag (tårtbotten), petit choux-bottnar (aldrig i livet att jag, frivilligt, gör det igen!!!), vaniljkräm och slutligen en prinsesstårta.

Det var skönt att vi bara var vi fem som var förra måndagen också, det är så lugnt och skönt och vi har kul ihop. Imorgon blir vi fler igen och det blir stimmigt, men jag ska faktiskt vara "butikschef" imorgon så jag slipper springa runt bland allt folk.



Våra petit choux:er som verkligen ser nybörjar-gjorda ut =)

 

Vår fina princesstårta, som vi gjort allt från scratch, inte grädden och sylten men resten.
Nu får vi hoppas jag får den sålt imorgon, annars blir den till bakelser på onsdag.

 

 

 

Jag bakade lite småkakor igår hemma.
Det blev drömmar, vaniljhorn och bruna bröd.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Butikschef? Ska du inte baka något? Bara kränga bakverk?! Hihi! Jag tycker det ser så fint o proffsigt ut, ALLT, även petit chou grejjerna;)

2012-03-05 @ 21:16:32
Postat av: mormor Inga-Lill

Det är väl inget fel på petit "chouxerna". Dom är jobbiga att baka, men goda, fyllda med grädde blir dom jättefina.

2012-03-06 @ 10:11:11

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0