Matbröd dag 2

Japp även idag har jag bakat matbröd. Känns alltid väldigt nervöst för man vet ju inte slutresultatet förrän såklart i slutet! Men även idag blev det helt okej, hålkakorna fick lite mycket färg men det går ju att dölja om man vill det.



Idag hade alla nog planerat lite, lite, för alla vari princip helt klara innan lunch och det är ju hela två timmar innan städningen drar igång och på två timmar hinner man med väääääldigt mycket. Men det var kul för alla stod och pysslade i var sina hörn och det var så lugnt att det nästan kändes som när man hade terminsavslutning i högstadiet, alla går liksom inte på fullvarv utan alla sparar sig tills skolan är slut och man har sommarlov. Hihi. Meeeen vi har ju några veckor kvar innan vi har hemstudier i två veckor, a.k.a. semester.

Jag var färdig men mina bröd vid strax innan tolv och började då med ett projekt som jag kom på att jag ville testa. Det är ju midsommar på fredag som jag tror alla är med på =), och jordgubbstårta hör väl ändå ihop med den. Så därför tänkte jag att jag skulle göra en jordgubbstårta till min syster. Så jag gjorde ett test att göra vårt vanliga recept på tårtbotten fast utan äggvita. Först missuppfattade jag helt och hållet vad min lärare menade när vi pratade om hur stor sats jag skulle göra så första vändan blev helt tokigt. Men andra gången så blev det perfekt, presic som de vanliga anslagen!!
Jag hann även med att leka av mig lite med mina favvotjejer som friterade berlinermunkar. Jag fick också testa och det var skojigt. Sen spenderade jag mest tiden åt att pyssla med att öva att dekorera och skriva.

Trackback
RSS 2.0