21 juli

Igår var det dags för 90-årskalas för Fiddes farfar. Torsdag, fredag och lördag har jag pysslar med att göra tårtor till kalaset och det gick till en början jättebra innan det bara gick utför. Med det blev tårtor till slut som blev uppätna om än inte riktigt så fina som jag hade tänkt i mitt huvud.
 
Det var kul att träffa Fiddes släkt igen, den närmsta som jag vet vem som är vem i alla fall ;-), det går ett tag mellan gångerna och de är så goa hela bunten.
Emilie hade fixat maten och det var smarrigt. Glömde ta kort på buffén, synd. Det kändes lite dumt att sitta innan när solen äntligen visade sig ett tag så jag och Fidde tog med oss Lukas ut och lekte på lekplatserna runt omkring i omgångar när solen lös, hihi. Lukas sålde sandkorv, sand"pysch" och sandglass till oss och vi betalade ytterst lite för detta, endast fem nävar sand. Haha.
 
90-åringen påminner så mycket om min morfar, han är så med att man ibland inte riktigt litar på det utan man istället tänker att nu är han la helt tokig. Fiddes farfar, tycker jag, är väldigt pigg för sin ålder.
 
 Farfar Johansson är en skojare han också. Han vänder sig om när jag säger att jag ska ta kort på han och Fidde, och letar efter gäster som inte kommit, för att sedan vända tillbaka och skratta. 
 
 
 
En äldre och en yngre skojare
 
Man skulle kunna tänka att det är ungdomarna som använder mobilerna och ringer runt och sitter och pillar med under middagen osv. (visst det gjorde vi också) men det känns mer okej när även födelsedagsbarnet gör samma sak :-)
 
Lukas och farbror Fidde leker. Fråga mig inte vem som har roligast, det är en mycket svår fråga...
 
 
 
Två av de misslyckade tårtorna. Måste ju våga visa misslyckaden också. Den undre hade alla bokstäverna flyttats runt till ett ändå stort scrabble. Det stod från början "Karl-Erik 90 år".
 
Jordgubbstårtan blev helt ok. Den andra var den sista och lilla som jag i panik fick göra på lördagsmorgonen.
 
 Fidde smygfotar mig innan vi skulle åka när jag tittar till mina växter på balkongen. Jag dammade av den fina klänningen jag hade på Sofie & Jamie's bröllop.
 

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Sofie, Olivias mamma

Jag tycker alla tårtorna var fina och de var säker jättemumsiga även om de inte var helt perfekta.

Svar: Tack tack =) Smaken var det inget fel på...
Lisabeth

2012-07-22 @ 20:58:41
URL: http://lifebymrs-m.blogspot.com/

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0