Hälsa på Bettan, soon-to-be-bagaren

Jahopp då var första skolveckan avklarad! Jag har som sagt tre dagar i skolan och två dagar hemmastudier, denna veckan är det torsdag och fredag.

Jag kan nu checka av Livsmedelshygien från listan, den kursen är typ avslutad det fattas bara en teoretiskt prov men det kan jag inte göra förrän jag fått öva, lära och praktisera det jag lärt mig dessa två dagarna. Läraren jag haft var jättebra, pratade lite snabbt men hann med ändå hoppas jag. Haha. Jag är bara glad att jag har svenska som modersmål för de flesta andra tror jag att det är svårare att begripa allt han sagt. De andra lärarna som jag träffat på verkar också de väldigt bra, de är trevliga, pedagogiska och tillmötesgående. Denna kursen har jag läst med lite annat folk, vi var en blandad grupp. Vissa skulle läsa Grundutbildning restaurang, Stor kök och så jag och en till som ska läsa Bageri- och konditori. De fem, inklusive mig själv, som skulle börjat bageri nu i måndags har blivit tre på vägen... vet inte vart de andra två tagit vägen. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om de andra, en STOR SUCK mest. Tror bara det är jag som egentligen är intresserad och vill lära mig. Tror att det bara är jag som är seriös och har tänkt att faktiskt arbeta med detta, men vad vet jag...


Idag fick vi även prova lånekläder och beställa egna. Så här kommer jag då alltså se ut under de närmsta månaderna (med håret uppsatt såklart och med lite bättre hållning förhoppningsvis):


 

Måndag är det skola igen och då drar kursen Bageri A igång, shit vad jag ser fram emot det. Wiho det ska blir roligt. På mitt schema står det nämligen att vi inte skulle börjat med den kursen förrän v.9 och alltså läst Livsmedelshygien nästa vecka med. Men det blir ju mycket roligare och spännande att börja med bageriet direkt.

Hoppas ni alla hade en bra Alla ♥-dag igår och en toppen dag idag. Jag och Fidde kör lite tvärtom-dag, sjukt elaka och arga igår och glada och uppskattande resten av året, nej jag skojar såklart... Hihi.

Vad har du på ♥ ?
Postat av: Emelie

Fining! Jätteglad för dig och Lycka Till!!! Puss o Kram

2012-02-15 @ 18:56:30
Postat av: Joanna

Sjukt snygg bagare to be!!! Galet va du passade i de kläderna, kanske inte så moderiktiga men de ser proffsiga ut liksom;))) Himla kul tycker jag!!

2012-02-15 @ 19:49:21
Postat av: monika

Haha vad vitsig du är på slutet. Trodde att bilden ingick i ansökan till Sveriges mästerkock. Bagarmössan passar dig perfekt. Jättesnyggt.

2012-02-15 @ 21:32:39
Postat av: Ida

Du är riktigt snygg i kläderna! Det passar ju dig perfekt!

2012-02-18 @ 00:15:52

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0