Bilder från helgen

Precis när jag kommit hem från jobbet i fredags så ringde mamma och ville ge mig en blomma från henne och mormor för att jag kommit in på min utbildning. Blommor tackar man ju inte nej till och eftersom det är tulpansäsong så blev det en stor fin bukett. Så himla lägligt då min andra bukett precis vissnat. Jag älskar ju verkligen tulpaner. Så vackra!!






Efter vi fräschat upp oss lite, ätit och åkt runt till Per's familj och hämtat grejer så åkte jag och Fidde uppåt stan. För i helgen har hela familjen hjälpt till att flytta. Min syster och svåger har alltså fått tillgång till sitt hus. Jo och Per's vänner Ia och Erik kom också förbi en sväng på fredagskvällen med mat och Ia fick agera barnvakt till en mammig Ville medans jag och Jo åkte iväg och köpte en köksbord och grabbarna (Erik, Fidde och Per) åkte till lägenheten och hämtade ett lass. Tilläggas ska att Ia har en egen liten bebis så hon var "tvåbarnsmamma" en liten stund och det var nog lite jobbigt! Resten av kvällen pysslade vi tjejer i köket och hivade in allt i lådor och skåp för att få undan en hel del kartonger inför det stora flyttlasset som kom på lördagen. "Ni får ju ändra om sen när ni vet hur ni vill ha det, vi bara ställer in det för att få undan kartonger" var en mening som användes frekvent i helgen ;-)


Thaimat-picknick på filtar i det som ska bli tv-rummet.

 

Jag agerade bäddare. Jag vill också ha ett nytt sovrum med ny säng och fina sängkläder!

 

Flytten drog igång vid kl. 9 på lördagen. Jag och Fidde hade sovit i deras lägenhet så vi fick hoppa upp tidigt. Jag sprang iväg till grannen, Malmborgs konditori, och inhandlade go'frukost till oss. Smarrigt. Jag hann inte hjälpa till så mycket att lyfta prylar innan jag fick en liten Ville att gulla med. Det tackar man ju inte nej till. Det gick bra ett tag i alla fall. Ganska snabbt var vi uppe i huset igen och packade in allt.

 

 

Det blev fika- och fotodags.

 

Sen konkades det massor, plockades, flyttades, lyftes och ordnades. På eftermiddagen var det dags för det projekt som P haft mardrömmar inför och jag nu efteråt fått mardrömmar om. Kristallkronan skulle upp i taket på hög höjd. Jag har blivit så höjdrädd på senare och jag höll mig hårt i stolen och mådde väldigt illa bara jag tittade filmen Mission: impossible 4 när Tom Cruise klättrade utanpå skyskrapan. Så tror ni att jag höll på att dö när jag såg var min klätterapa till far gjorde??!

Jag valde till en början att inte alls titta på detta spektakel för jag visste att jag bara skulle tjoa och gapa så någon skulle skada sig så jag och Jo stängde in oss i deras sovrum och jag försökte koncentrera mig på tygprover, men det gick väl sådär. Fidde kom in och sa att jag måste titta på min akrobat till far så jag tog en snabb titt och som sagt höll på att dö.

 

Alltså detta är över trappan, som ni kanske förstår. Mår lite dåligt av att titta på bilden nu. Inatt har jag drömt flera gånger att han trillar ner och bryter ben och armar osv.

 

Efter detta kort sprang jag in till Jo & Pers sovrum igen och stängde dörren. Jag gav Fidde order om att fotografera åt mig. Alla kort är förresten tagna med mobilen så därav den kassa kvaliten. Jag stod och höll för öronen och tittade in mot väggen. Haha.

 

 

Men fint blev det. Grymt snyggt.

 

Efter ett tag vågade sig alla upp och ut för att titta på den fina kronan.

 

Sen vet jag inte vad som hände, men klockan gick väldigt snabbt. Tv-hörnan kom på plats och Fidde kopplade in tv och bredband. Ville tog ett bad. Pappa och Per försökte få ihop badkaret och vad jag gjorde minns jag inte.
Men vid 20-tiden gav jag och Fidde oss ut i -16°C för att hämta pizza. Sen åkte vi hemåt vid 22-tiden. Vilken helg. Man är lite trött men mest är man grymt avundsjuk och väldigt sugen på ett eget nytt fräscht hus! Hihi. De kommer att få det så himla fint när allt är i ordning. Det tvivlar jag inte en sekund på.

 

Idag blir det besök hos "di gamle" och fika.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: Joanna

Härligt inlägg, härliga bilder, härliga människor, härlig akrobatik, härlig kristallkrona och sist men INTE minst HÄRLIGT HUS;)! Hihi:) STORT TACK FÖR HJÄLPEN!!!!

2012-02-06 @ 00:41:49

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0