Städtokig

Helvete, ja nu måste jag svära, vad duktiga vi har varit idag och igår. Vi har tagit ut och rensat både den stora skräpgarderoben i lägenheten OCH hör och häpna det stora vindsförrådet.

Jag har gjort några tappra försök själv men eftersom det är möbler och tunga grejer på vinden så behöver jag mannen i huset och han fick jag dra med upp idag. Vi slängde säkert 30-40 kartonger i olika storlekar, sånna-som-man-tror-att-man-kommer-packa-ner-saken-i-igen-när-man-flyttar-men-som-man-kommer-på-var-jätteotymplig, och en massa söndriga och onödiga saker. Men det blev också en hel del sälja-när-man-orkar-ta-sig-till-en-loppis-eller-tradera och kupan högar.

MEN så "fint" det blev. Nu är det ordning på torpet.

Vi har satt ut olika hörnor, "Jul&Påsk", "Sommar - Balkong, picknicktillbehör, fiskeutrustning osv.", "grejer som inte används nu, men som skall sparas till hus eller sommarstuga", "resväskor", "säljas" och sen "kläder & skor som man inte vill slitas ifrån ännu" hänger i garderoberna på vinden.

Nu är jag helt slut! Nu är det bara resten av lagenheten som behöver en ordentlig omgång. Nästa stopp är sovrummet, sängstommen ska få ett nytt hem, så jag slipper att tränga mig in till sängen. Men det tar vi nog nästa år ;-)

Vad har du på ♥ ?
Postat av: mormor Inga-Lill

Vad duktiga ni har varit. Jag önskar att jag skulle få lite lust att städa garderoberna. Men den lusten finns inte.

2012-12-31 @ 13:53:03
Postat av: Joanna

Saknar oxå den lusten! Undrar om jag nånsin haft den el om jag nånsin kommer få den😜!

2012-12-31 @ 17:05:24

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0