Tredje praktikdagen

Dags att sova igen då. Idag har varit en lååååång dag, känns det som. På onsdagar slutar de tidigare på bageriet, redan vid kl. 10, idag blev det dock vid 10.30. Så jag har haft en lång dag hemma, vid den tiden när jag gick hem det är då som jag annars brukar få lite extra energi och orkar resten av dagen men eftersom jag idag bara gick hem och satt vid datorn och vid tvn så sjönk energin snabbt. Men jag har hållt mig vaken i alla fall det är ju skönt, så det ska bli gott att krypa ner i sängen nu.

Idag har det känts lite flummigt i huvudet på mig, var lite ofokuserad en stund så jag hängde inte med i allt men jag verkar ju hellre lite långsam och trög och frågar flera gånger än att bara stå och glo eller göra fel. Jag "brukar" börja dagen med att packa olika ordrar med olika sorters frallor och bröd som ska med chefen ut på hans olika vändor. Sen hjälper jag kvinnan i bageriet med hennes olika kakor och uppdrag till mig, sen när chefen varit ute på sina turer så bakas det vetedegar eller wienerdeg.
Jag hjälpte damen i butiken att bre mackor och sånt idag för hon kände att hon inte hann med. Sen har det bakats blåbär- och äppelmuffins, olika sorters kaffebröd av wienerdeg och vetedeg. Jag har vänt säkert 20 plåtar med anslag i olika storlekar, så den snittsen har jag nog fått in också.

Nu är det dags att krypa till kojs så jag är allert för ännu en dag på praktik. Efter det är det en tur till stan som väntar och ett möte i skolan som verkar såååå tråkigt men tydligen obligatoriskt, suck. Vi ska alla säga vad vi tycker om utbildningen och jag har en känsla av att det kommer bli en hel del negativa åsikter och tjafs.
Men ska passa på att handla lite och gosa med sötungen Ville och tjöta med systra mi. =)


Titta bara vilken sötnos som min syster fick med på kort idag.


Vad har du på ♥ ?
Postat av: mamma

Ville kommer att passa bra i röttskägg ;-)

2012-04-25 @ 21:47:58

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0