Första praktikdagen - efter

Åhh, det var så roligt tycker jag. Fick en liten boost, jag kan mer än jag tror. Alla, två, i bageriet är snälla, trevliga och låter mig göra allt de gör. Eller allt de gör hann jag inte med idag men det var liksom inte som det brukar vara när jag varit på praktik tidigare, då har man fått göra "skitgörat" medans de som ska arbete sitter och dricker kaffe och snackar skit. Jag gjorde hallongrottor helt själv idag det sista jag gjorde innan jag gick hem vid kl. 12. Sen har vi hunnit med att baka vetekransar (som jag fick klippa). Sen gjorde vi massor av olika småbröd som, russinbollar, hallonkyssar och chokladbröd. Sen la jag på toscamassa på toscakakor, efterbearbetade kringlor, doppade biskvier, strassburgare (ännu en annan sort, känner till tre kakor nu med samma namn och med olika utseende) och nötbågar i choklad. Jag la ihop någon annan kaka också men som jag inte vet namnet på.

Jag är så glad att det kändes så bra, jag känner att jag nog kommer att trivas där i några veckor. Eller jag hoppas i alla fall att alla dagar känns som denna, eller bättre.


Nu ska jag gå en promenad innan jag ska sätta igång och tvätta, jippi. Det är bäst att hålla igång nu så får jag gå och lägga mig tidigt ikväll igen, är nog bäst att göra så än att sova en stund på dagen.

Vad har du på ♥ ?

Vad har du på ♥ ?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0